Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bygg din egen type2-ladestasjon for under 2000kr

Startet av parkeringsur.no, fredag 22. november 2013, klokken 22:25

« forrige - neste »

Knotten

Sitat fra: pottle på lørdag 16. november 2013, klokken 00:13
Et digital klokkeslett er vel vitterlig IKKE en urskive. Jeg ville iallefall ikke tatt sjansen å benytte noe slikt før det er skriftlig bekreftet av "parkeringsmyndighetene", eller hva det nå heter, at det digitale klokkeslettet er jamstilt en analog urskive.

Hadde jeg gått i gaten som parkeringsvakt så ville det vanket gule lapper her og der hvis jeg hadde sett et digitalt klokkeslett som jeg ikke kan stole på.

Det er jo nesten ingen ende på hvor mye tøys og tull en skal måtte lese..? :o

Selv om klokkeslettet lenge er blitt angitt med en 'gammeldags' klokke, som de fleste forlengst har sluttet å bruke ellers så må det vel være hipp som happ hvordan tidspunktet for parkering blir angitt??

Det er jo pokker så lett å lure seg til ekstra tid med den gamle skiven om en er i nærheten, eller?

Jeg er meget glad for muligheten til å slippe å glemme å stille klokken, har gjort det noen ganger, ja... 8)
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Elmo

Sitat fra: pottle på fredag 15. november 2013, klokken 20:14
Hvordan kan kommunene og parkeringsvakter akseptere dette - et elektronisk ur. Det må da være KJEMPESMART og hacket eller rett og slett programmere uret til å alltid oppdatere seg litt framover i tid slik at du aldri trenger å flytte bilen (med moderasjon...) En trenger jo aldri gå å flytte på viseren en gang.

Her endres tiden på uret med mobilen
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

bjorn_2390

Sitat fra: pottle på lørdag 16. november 2013, klokken 10:01
En må vel også bekrefte starten av parkeringstiden på de digitale urene. Det vil si at jeg må strekke meg godt over for å trykke på knappen eller bryteren på den digitale klokken. Altså: det samme som jeg må gjøre med en analog urskive.

...



Er det noe krav om på hvilken side av bilen urskiven skal være? Jeg har hele tiden hatt min på førersiden (altså på venstre side), og har aldri tenkt over at det er noe galt i det. Jeg har i alle (tidligere) år lagt parkeringsbilletten på venstre side av bilen. Eller?
Blå Euro-Leaf (2012)

bjorn_2390

Sitat fra: parkeringsur.no på lørdag 16. november 2013, klokken 10:26
... Vi har derfor valgt å kontakte de 48 største kommunene i Norge, med utgangspunkt i innbyggertall, og ikke fått noen tilbakemeldinger på at det elektroniske, digitalet uret ikke kan brukes. ...

Hei. Urskivene ser ut som en kul greie. Ser det er pepper å hente på flere innlegg her, for dere. Vi er jo potensielle kunder over det ganske land (absolutt ikke bare i hovedstadsområdet). Anbefaler at dere legger ut liste over de 48 kommunene som, til nå, har sagt ja. Denne bør legges på deres egen side parkeringsur.no, og så eventuelt med link herfra og dit. Dette ville skape en enda mer troverdig merkevare for dere. Gjennomførbart?

Med det samme: Selv om det i en annen tråd her er ramset opp fakta rundt firmaet mv., så er det mangler på hjemmesiden: Kontaktinformasjon ("om"-side) er minimum av hva man i dag forventer av seriøse aktører på markedet. Få det på plass!

Hilsen fremtidig kunde dø lux. <3
Blå Euro-Leaf (2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA