Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor i all verden lade til kun 80%?

Startet av Lokführer, onsdag 20. november 2013, klokken 14:33

« forrige - neste »

Lokführer

Jeg ser for meg at mindre bilbatterier (leaf, miev og slikt) må bruke en prosentvis større andel av batterietkapasiteten enn f.eks store batterier som 60kWh og 85kWh når kulda setter inn.
Noen som har erfaring og tall fra virkeligheten?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Muffinman

Tja, sluker ihvertfall bra med strøm etter oppstart når batterivarmeren slår inn, så har man mye korte turer spretter snittforbruket bra i været. Sluker vel ei lita mil ekstra i rekkevidde de første kilometerene når jeg tar løs kald bil i 2-3 pluss. Det vil neppe ha veldig mye å si på langtur, men har ikke testet det enda.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA