Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fastfrossen ladeport

Startet av erot, onsdag 20. november 2013, klokken 09:33

« forrige - neste »

erot

Klarer ikke å bli klok på hvilken fart bilen går i low og hvilken den går opp igjen. Noen som kan dele av reelle erfaringer?

Manualen gir ikke mening:
• Ved kjøring i hastigheter mellom 90 og 115 km/t senkes fjæringen til Low for å gi bedre aerodynamikk og håndtering. Når kjørehastigheten reduseres til mindre enn 65 km/t, heves fjæringen tilbake til Standard.
• Hver gang hastigheten overstiger 115 km/t, senkes fjæringen umiddelbart til Low.
• Når kjørehastigheten er mindre enn
40 km/t, heves fjæringen umiddelbart til Standard.

Eller betyr dette at du kan overstyre til low under 65 (og ikke over), men at den returner til standard under 40? Jeg vil selvsagt bare råne rundt på low hele tiden ;D

Thor2014

Kanskje de benytter en timer? If under 65km/t in 60 sek or 45km/t, then standard etc.

heimabrygg

Må over hundre, men da tåler den 70-75 før den går til standard.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

erot

Kan du da overstyre til low igjen selv? Altså i 50-60 f.eks?

Muffinman

Min har hengt seg opp i low når jeg prøvde å stille den til standard i 100. Hevet seg ikke ved stopp engang, og fortsatte i low ved videre kjøring. Rettet seg etter en litt lengre stopp.

shb

Min går til Low nor jeg ligger i 90-95 en stund, blir der til jeg er under ca 40. Har prøvd å velge Low i feks 80, det går ikke. Har noe fartsputer jeg skal over, den en går til standard like før disse pga en rundkjøring der farten er ca 40.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Oreo

Min går i "Low" ved passering av 100km/t, så går den tilbake til "Standard" ved passering UNDER 30km/t. Det er nå min erfaring da jeg prøvde å følge med.

For å ta det i den andre enden, når jeg står i ro og stiller den i "Very High", virker det som den går til "High" ved passering av 15km/t og høyere. Så går den til "Standard" ved passering av 30km/t.

Mener jeg fulgte godt med når jeg sjekket dette.
Er disse verdiene sterkt avvikende hos folk? Det synes jeg høres litt merkelig ut?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Havebigfun

Min tillater ikke manuelt valg av low i 60-70 km/h- da blir det feilmelding :o

erot

Sitat fra: Oreo på onsdag 13. november 2013, klokken 08:07
Min går i "Low" ved passering av 100km/t, så går den tilbake til "Standard" ved passering UNDER 30km/t. Det er nå min erfaring da jeg prøvde å følge med.

For å ta det i den andre enden, når jeg står i ro og stiller den i "Very High", virker det som den går til "High" ved passering av 15km/t og høyere. Så går den til "Standard" ved passering av 30km/t.

Mener jeg fulgte godt med når jeg sjekket dette.
Er disse verdiene sterkt avvikende hos folk? Det synes jeg høres litt merkelig ut?

Det du skriver om high og very high er helt i tråd med manualen, men avvikene på low virker merkelig ja. Jeg trodde den skulle ned på 70-80 og ikke på 100, og det bør i alle fall ikke variere fra bil til bil.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA