Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: God nok grunn til alarmpakke med bevegelsessensor?

Startet av Batteritralla, tirsdag 22. april 2014, klokken 22:11

« forrige - neste »

bosse

Sitat fra: fthorsen på tirsdag 08. april 2014, klokken 14:25
Etter kanskje tjue km uten noe mer blinking dukka plutselig onkel opp i en busk. Det gikk greit, men jeg har aldri opplevd at så få biler har blinka... Janteloven/misunnelse kanskje...?

Ja, hvem vet? Eller så traff du kanskje en lomme av anstendige folk som lar UP gjøre jobben sin.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

tho

Ja... UP's jobb er som kjent å tjene penger. Ikke gjøre veiene tryggere.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Batteritralla

Sitat fra: BMW850 på torsdag 10. april 2014, klokken 02:26
Sitat fra: tho på torsdag 10. april 2014, klokken 00:20
Ja... UP's jobb er som kjent å tjene penger. Ikke gjøre veiene tryggere.

Exactly!

Sikkert mange meninger om dette . .

For et halvt år siden fikk jeg bot i nedoverbakken inne i  Nygårds tunellen i 60 sona. Trilla opp i 71.

Helt greit, vedkjenner meg helligbrøden.

Men underes litt over prioriteringa. Det var DEN dagen det regna mest ila de 10 siste åra i Bergen.

1 meter vannstand i Fjøsangerveien.

Kan ikke se dette på noen annen måte enn at det var for å tjene penger (og stå under tak).

:-[
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

arnkl

Sitat fra: Batteritralla på torsdag 10. april 2014, klokken 08:07
For et halvt år siden fikk jeg bot i nedoverbakken inne i  Nygårds tunellen i 60 sona. Trilla opp i 71.
Helt greit, vedkjenner meg helligbrøden.
Men underes litt over prioriteringa. Det var DEN dagen det regna mest ila de 10 siste åra i Bergen.
1 meter vannstand i Fjøsangerveien.

Kan ikke se dette på noen annen måte enn at det var for å tjene penger (og stå under tak).

:-[

Det er ein kjent sak i Bergen at viss det er skikkeleg drittvêr, så bør du passe farten i Nygårdshøydetunnelen. Av ein eller annen merkeleg grunn har politiet alltid laserkontrollane sine "innandørs" då ;)
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

cra

Å syte over fartsbøter er bare tull. Man har èn man kan takke for den bota, og det er en selv. Klart det er surt å ha litt for mye på nåla (eller displayet, som nå er mer vanlig), men det er nå engang slik at det er førerens ansvar å følge med på skilting etc. og følge de reglene som gjelder, inklusive fartsgrensa.

Forøvrig skulle jeg heller sett mer kontroller på bruk av blinklys enn om man ligger noen få km over fartsgrensa. Det ville antakelig gjøre underverker for trafikkflyten om folk lærte seg å bruke blinklys når de skal.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Batteritralla

Sitat fra: cra på torsdag 10. april 2014, klokken 15:08
Å syte over fartsbøter er bare tull. Man har èn man kan takke for den bota, og det er en selv. Klart det er surt å ha litt for mye på nåla (eller displayet, som nå er mer vanlig), men det er nå engang slik at det er førerens ansvar å følge med på skilting etc. og følge de reglene som gjelder, inklusive fartsgrensa.

Forøvrig skulle jeg heller sett mer kontroller på bruk av blinklys enn om man ligger noen få km over fartsgrensa. Det ville antakelig gjøre underverker for trafikkflyten om folk lærte seg å bruke blinklys når de skal.

Det er vel ingen som syter på fartsbøter her, det er vel mer i tråd med det du sier.

Det hadde vært fint om ANDRE ting fikk prioritet også.

Men hele systemet er jo sjablon messig bygget opp på presedens, og der det bortimot er automatikk i det.

Det neste blir vel kort terminal, eller å betale over skatteseddelen.

"Alle" kjører for fort, eller foretar seg noe som ikke er helt innenfor Norske regler ila livet.

Ja, bortsett fra politikere da . . . de som har vært med på noe som helst i nærheten av gøy eller ulovlig varer bare i 1 dag.

For min egen del hadde det dreid seg om sekunder  ::)

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Lanber

Høhø kjenner den igjen.  Prøver så godt jeg kan å ikke være skinnhellig. 

Et hvert politidistrikt har sine produksjonskrav og alt måles på en oppklaringsprosent.  Trafikkforseelser er konge der. 100% oppklaring hver gang. Det kan dra et ellers begrenset delig snitt opp.

OleT

Sitat fra: Batteritralla på torsdag 10. april 2014, klokken 08:07
... Men underes litt over prioriteringa. Det var DEN dagen det regna mest ila de 10 siste åra i Bergen.

1 meter vannstand i Fjøsangerveien.
...

Det var den dagen jeg satt i bilen i Fritz C Riebers vei og fulgte utviklingen på nettavisen. På skjermen i bilen. Tørt og godt, med god musikk og vann godt opp på felgene. Etter noen timer klarte jeg endelig å lirke meg opp mot Paradis. Da var jeg glad for luftfjæringen!
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Batteritralla

Sitat fra: Lanber på torsdag 10. april 2014, klokken 17:51
Høhø kjenner den igjen.  Prøver så godt jeg kan å ikke være skinnhellig. 

Et hvert politidistrikt har sine produksjonskrav og alt måles på en oppklaringsprosent.  Trafikkforseelser er konge der. 100% oppklaring hver gang. Det kan dra et ellers begrenset delig snitt opp.

Dagens  :)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Teslanewbie

Sitat fra: Lanber på torsdag 10. april 2014, klokken 17:51
Høhø kjenner den igjen.  Prøver så godt jeg kan å ikke være skinnhellig. 

Et hvert politidistrikt har sine produksjonskrav og alt måles på en oppklaringsprosent.  Trafikkforseelser er konge der. 100% oppklaring hver gang. Det kan dra et ellers begrenset delig snitt opp.

Jeezus. Molboland.. ::)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA