Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Aage M., fredag 15. november 2013, klokken 10:23

« forrige - neste »

Aage M.

Endelig er ventetida over, og jeg er grepet av yr glede og høytidsstemning. Å kalle etterfølgende linjer poesi, er vel å ta kraftig i, men jeg antar at forumets medlemmer viser forståelse. (i alle fall dere som har mottatt ekvipasjen).

Jeg sitter her å mimrer, et forhold har tatt slutt
ikke flere dieseldyr, relasjonen er blitt brutt
Aldri mer få ferten av dieselluktas eim,
og heller ikke skifte ei råtten kile-reim

Siste besøk ble avlagt, tidligere i kveld,
kosta fjorten kroner liter´n, ikke billig det, av Shell
Ikke mere NOX fra meg, og ingen kullos, eller co2
Eksos er blitt en saga blot, men det gjør ikke no´

Jeg sitter her og smiler, et forhold har tatt slutt
men jeg har fått et nytt, som vil vare livet ut
Et lite vidunder, en vinner uten tvil-
Det er Tesla model S, som er grunnen til mitt smil
 

Viking

Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Tai

Det er poesi i mine ører (øyne).

Meget godt skrevet!!

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

el-fanboy

Vakkert. Du bør få publisert det. Hva med i Elbilforeningens nyhetsbrev ;)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Muffinman

La meg gjette. Bilen er tom for strøm og du finner på litt forskjellig for å få (lade-) tiden til å gå?

Aage M.

Mottok en hyggelig mail fra Teslas ledelse i dag. De hadde lest mitt "poetiske" bidrag, og  skriver at Tesla arbeider ekstremt hardt for å sikre kundenes tilfredshet og at det derfor er en stor glede når de ser at deres innsats faktisk gjør kundene fornøyde. Jeg vil (symbolsk) motta en Tesla-cap som takk. ;-)

Hyggelig for oss Tesla-venner å registrere at forumet blir lest, men dette stiller også krav til kvalitet i våre innlegg, både når det gjelder faktaopplysninger, men også med hensyn til til ordbruk og at vi holder en profesjonell tone. Motorjournalister leser ogs forumet, og å bidra til at Tesla får et ufortjent dårlig rykte er ingen tjent med, aller minst oss selv.

Havebigfun

Sitat fra: Aage M. på fredag 08. november 2013, klokken 08:38
Hyggelig for oss Tesla-venner å registrere at forumet blir lest, men dette stiller også krav til kvalitet i våre innlegg, både når det gjelder faktaopplysninger, men også med hensyn til til ordbruk og at vi holder en profesjonell tone. Motorjournalister leser ogs forumet, og å bidra til at Tesla får et ufortjent dårlig rykte er ingen tjent med, aller minst oss selv.
Gratulerer med hyggelig mail fra Tesla og med fin dikt. :)
Når det gjelder ovenfor siterte del står Tesla fri til å komme med kommentarer her på linje med andre profesjonelle aktører i felg- og ladebransjen.
Da hadde vi blitt mere opplyst og spekulasjonene hadde avtatt. De fleste av oss prøver å være så nær sannheten som mulig i våre innlegg- men vet til tider ikke bedre. Jeg synes også at kvaliteten er tildels svært høyt takket en del ildsjeler som Griffel, Kirkebo mfl..
De ansatte på bakkeplanet har selv bidratt til mye forvirring. Selv på høyere nivåer skaper man forvirring- husker jeg rett lovet selveste Wold en av våre medforfattere at prisøkningen skulle varsles slik at alle ville kunne kjøpe til gammel pris (fritt gjengitt).
Kommunikasjon er den største utfordringen for Tesla- synd at resultatet ikke er bedre- selv om man jobber hardt for å gjøre oss fornøyd.

Aage M.

#7
God service.

Jeg er enig med deg i at Teslas unge organisasjon har forbedringspotensiale. Noe annet ville vært nesten utrolig, med tanke på Teslas meget korte liv i denne bransjen. Forutsetninger for god kundebehandling er bl.a.:

- Samsvar mellom det man sier og det man gjør. (hold det du lover)
- Kvalitet, levert over tid.
- God kommunikasjon
- Opplevd fleksibilitet

Jeg opplever Tesla intensjoner som noe over-ambisiøse. (Vi vil, vi vil, men får det ikke alltid til). Det er kanskje mest på kommunikasjonssiden Tesla har størst utfordring. Husk dog at det er stor forskjell på ledelsesfilosofi i US i forhold til Skandinavia, ikke minst mht. kommunikasjon.

Jeg er enig med deg i at det er et stort flertall av kunnskapsrike og positive medlemmer i forumet, hvorav du nevner to. Jeg har lært mye nytt ved å følge diskusjonene på forumet, og møter derfor vel forberedt til mitt inntog i det elektrifiserte bilmiljøet, selv om enkelte utredninger, f eks når det gjelder ladeteknologi går over min forstand.

Det jeg mener med mine prosaiske kommentarer er at et lite mindretall av deltagerne på forumet med fordel kunne uttrykt sin missnøye på en mer konstruktiv måte. Når mange hundre kjøpere har mottatt sin Model S, og tre personer av disse har påpekt en mangel, er dette ikke et generelt problem som alle fremtidige kjøpere vil oppleve.

Litt artig at du kaller det felg og ladebransjen, for her har vi p.t. absolutt et generelt problem. Jeg henter min bil på mandag. og som de fleste andre opplever jeg at felger og adaptere nå utgjør Teslas største utfordring. Selv om dette er mangler jeg setter særdeles liten pris på, kan jeg kommunisere dette til Tesla på en konkret, men høfflig måte. Det er dette jeg mener med mitt innlegg. Ønsker du at noen skal oppfatte deg som seriøs, gjelder kun en regel; vær seriøs.  ;)



© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA