Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Pirellidekkene

Startet av Leaftekna2018, mandag 18. november 2013, klokken 09:39

« forrige - neste »

Leaftekna2018

Hei

I dag tidlig var bilen fulladet til 140 km. (Den sto ute)
På en eller annen måte så har jeg klart å skru på klima sånn at denne har da stått på i 2 timer.....

Når jeg sjekket var det 147 km på gjettometeret

Noen andre som har erfart det samme?
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

Trig8

Jeg har ikke lagt merke til det selv, men obsevasjonen din er nok rett. En forvarmet bil trenger ikke å bruke så mye batteristrøm til varming som en uvarmet ville gjort, og da går kjørelengden opp på gjettometeret. Jeg forvarmet konsekvent når jeg er tilkoblet strøm nettopp på grunn av dette.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

kjbu

Sitat fra: Leaftekna2013 på søndag 10. november 2013, klokken 12:33
Hei

I dag tidlig var bilen fulladet til 140 km. (Den sto ute)
På en eller annen måte så har jeg klart å skru på klima sånn at denne har da stått på i 2 timer.....

Når jeg sjekket var det 147 km på gjettometeret

Noen andre som har erfart det samme?

Ja opplever det samme hver dag. Når forvarming står på så stiger % rest strøm på batteriet. Jeg lader til 80% men er mer når jeg går inn i bilen etter forvarming.
Mistenker at bilen trekker alt den kan fra ladekabel, og det som ikke går til oppvarming brukes til videre opplading av batteri.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Lynet

Tok en test i dag etter fullført lading til 100% med 16A ladekabel. Etter en halvtime var kapasiteten redusert med 0,7kWh, etter en time var den gått opp igjen med 0,2kWh.
Så selv med 16A kabel tømmes batteriet litt i starten for så å lades opp igjen.

Er bilen ladet til 80% vil batteriet lades opp mot 100% så lenge varmeren er på.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

leaf-newbe

det kan ha noe med batteritemperaturen å gjøre også.
du får maks ut av batteriet om det holder 21,4 grader.

er batteriet fulladet så er det fullladet da kan du ikke lade det mer i utgangspunktet.
mulig begrepet 100% er litt difust slik at det er plass til litt til.

men tror det har mdt temperaturen på batteriet øker når du forvarmer.

vet at det blir sakt at du kommer lengst med et nylada batteri det har også sikkert med temperatur å gjøre.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA