Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trådløs overføring av strøm

Startet av mohpet, torsdag 28. august 2008, klokken 13:51

« forrige - neste »

mohpet

Kewet'en min begynner å "slippe strøm" dvs at gult/rødt lys ikke er mulig over ca 70 km/t på flatmark. Nedover ruller den fortere, men max fart er da ca 70 km/t. Innbiller meg at dette er noe lavt.

Er dette lavt - jeg leser at max fart for en Buddy er ca 80 km/t på flatmark (vindstille, en person i bilen etc)? Er toppfarten i realiteten 80 på en Buddy?

Mvh Peter
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

El rayo

#1
Har du sjekket lufttrykket i dekkene i det siste? For lavt lufttrykk kan gi uforståelige forandringer i ytelsen.

Bremser som henger er en annen kilde til lav toppfart og høyt forbruk (kort rekkevidde).

Buddy er noe lettere enn forgjengerne, derav litt høyere toppfart og bedre akselerasjon.

2003 modell: husker ikke sikkert om den har regulering på dashbordet for "Save - Normal - Sport". Hvis den ikke er skrudd helt mot Sport får du ikke gitt full gass.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

mohpet

Takk, skal sjekke lufttrykket.

Jeg fikk idag justert motorstyringen mht toppfart, den var satt litt lavt så nå ser det ut til at toppfart er ca 75+ på flatmark. Jeg har også fått god akselerasjon da den er skrudd opp etter at motorstyringen måtte skiftes ut.

Så nå virker det lovende.

P
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA