Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Omtaler/Tester/Bilder/Video - i3

Startet av lifern, torsdag 20. mars 2014, klokken 16:33

« forrige - neste »

MindViruz

#15
Det er da valgfritt om man vil slå av varmen for å komme til destinasjonen?...

Jeg bruker varme i bilen, men så lenge det er over 6-7 grader fryser jeg ikke. Det er fordi jeg vanligvis ikke gidder å kle av meg når jeg setter meg i bilen, så hva er da vitsen med å bruke varme? Mer energi forurenser mer enn bruk av mindre energi...

lifern

SVART EUROLEAF 2013

Daeedor

Sitat fra: MindViruz på onsdag 12. mars 2014, klokken 12:24
Det er da valgfritt om man vil slå av varmen for å komme til destinasjonen?...

Jeg bruker varme i bilen, men så lenge det er over 6-7 grader fryser jeg ikke. Det er fordi jeg vanligvis ikke gidder å kle av meg når jeg setter meg i bilen, så hva er da vitsen med å bruke varme? Mer energi forurenser mer enn bruk av mindre energi...

Jeg har ikke kjøpt elbil pga forurensnings aspekter...... kun pga økonomi.  Men det er klart , dersom man må skru av varmen for å komme fram et sted , gjør man jo sikkert det. Dog - skal jeg langt bruker jeg ikke denne bilen i det hele tatt , da tar jeg en av de andre jeg eier. ( Har 5 biler....)  Kjører jeg Leaf , har jeg det komfortabelt - end of story.  ( Jeg skriver bare dette for å poengtere at det nok ikke er "miljøforkjempere" som står i første rekke som elbil-kunder lengre - den tiden er nok forbi ! )  8)

Kjell Leaf

#18
Sitat fra: MindViruz på onsdag 12. mars 2014, klokken 12:24
Det er da valgfritt om man vil slå av varmen for å komme til destinasjonen?...

Jeg bruker varme i bilen, men så lenge det er over 6-7 grader fryser jeg ikke. Det er fordi jeg vanligvis ikke gidder å kle av meg når jeg setter meg i bilen, så hva er da vitsen med å bruke varme? Mer energi forurenser mer enn bruk av mindre energi...
Hadde du bare 6-7 grader i bilen da du kjørte fossilbil også ? Forurense mindre ? Har du det like kaldt hjemme også da kanskje........
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

MindViruz


Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:12
Sitat fra: MindViruz på onsdag 12. mars 2014, klokken 12:24
Det er da valgfritt om man vil slå av varmen for å komme til destinasjonen?...

Jeg bruker varme i bilen, men så lenge det er over 6-7 grader fryser jeg ikke. Det er fordi jeg vanligvis ikke gidder å kle av meg når jeg setter meg i bilen, så hva er da vitsen med å bruke varme? Mer energi forurenser mer enn bruk av mindre energi...
Hadde du bare 6-7 grader i bilen da du kjørte fossilbil også ? Forurense mindre ? Har du det like kaldt hjemme også da kanskje........

Jeg vet ikke hvorfor du kommer med sånne barnslige kommentarer.

Som jeg skriver, så har jeg vanligvis varme på i bilen. Men hjemme går jeg ikke med jakke og sko inne, så da vil jeg ha det varmere. Men du trodde nok jeg hadde 6-7 grader hjemme ja.

Skal jeg på langtur tar jeg oftest av jakken i bilen, så da har jeg alltid god varme på.

Når jeg skal på jobb og har kun en halvtime i bilen kler jeg som regel på meg for å gå ute. Altså, jakke og sko. Når jeg kommer inn i bilen blir det derfor jævlig varmt å sitte med jakke og sko i 22 grader. Kanskje jeg tar på lav setevarme og rattvarme. Logisk nok alt dette her...

Du setter spørsmåltegn ved å forurense mindre. Det er ett stort tema, som jeg ikke kan forklare deg her. Du får lese deg opp hvis du ikke skjønner hva det betyr.

Jeg vet ikke hvordan jeg kan forklare det bedre for deg slik at du forstår, eller hvorfor jeg egentlg skal bry meg med det. Hvis ikke denne forklaringen var god nok tror jeg vi avslutter med dette.

Kjell Leaf

Sitat fra: MindViruz på onsdag 12. mars 2014, klokken 15:53

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:12
Sitat fra: MindViruz på onsdag 12. mars 2014, klokken 12:24
Det er da valgfritt om man vil slå av varmen for å komme til destinasjonen?...

Jeg bruker varme i bilen, men så lenge det er over 6-7 grader fryser jeg ikke. Det er fordi jeg vanligvis ikke gidder å kle av meg når jeg setter meg i bilen, så hva er da vitsen med å bruke varme? Mer energi forurenser mer enn bruk av mindre energi...
Hadde du bare 6-7 grader i bilen da du kjørte fossilbil også ? Forurense mindre ? Har du det like kaldt hjemme også da kanskje........

Jeg vet ikke hvorfor du kommer med sånne barnslige kommentarer.

Som jeg skriver, så har jeg vanligvis varme på i bilen. Men hjemme går jeg ikke med jakke og sko inne, så da vil jeg ha det varmere. Men du trodde nok jeg hadde 6-7 grader hjemme ja.

Skal jeg på langtur tar jeg oftest av jakken i bilen, så da har jeg alltid god varme på.

Når jeg skal på jobb og har kun en halvtime i bilen kler jeg som regel på meg for å gå ute. Altså, jakke og sko. Når jeg kommer inn i bilen blir det derfor jævlig varmt å sitte med jakke og sko i 22 grader. Kanskje jeg tar på lav setevarme og rattvarme. Logisk nok alt dette her...

Du setter spørsmåltegn ved å forurense mindre. Det er ett stort tema, som jeg ikke kan forklare deg her. Du får lese deg opp hvis du ikke skjønner hva det betyr.

Jeg vet ikke hvordan jeg kan forklare det bedre for deg slik at du forstår, eller hvorfor jeg egentlg skal bry meg med det. Hvis ikke denne forklaringen var god nok tror jeg vi avslutter med dette.
Joda god forklaring det.
Jeg vet godt hva forurensing betyr, men litt varme i Leaf'en fra eller til er vel ikke det man redder verden med. Da har nok de fleste mer de kan spare hjemme uten at de engang ville merker sparingen (uten å senke temp. i stua)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA