Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Michelin X-Ice Xi3 levert på dør for under 10.000 kroner

Startet av frkh, onsdag 06. november 2013, klokken 18:59

« forrige - neste »

frkh

Jeg eier for tiden en Honda CRV 2,2 CDTI executive 2008 mod, km ca 65.000, kjøpt splitter ny fra Island i 2008. I tillegg har jeg en Audi A1 Sportback 185 hk 2012 mod, km ca 35.000, kjøpt splitter ny fra Danmark 2012. Islandsbilen stiller idag på samme nivå som andre biler solgt ny i Norge mens Danskebilen kun har garanti frem til våren 2014.
Jeg venter inn ModelS 8) i mars/ april 2014 - hvilken bil bør jeg selge?

petersv

Sitat fra: frkh på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 17:15
Jeg eier for tiden en Honda CRV 2,2 CDTI executive 2008 mod, km ca 65.000, kjøpt splitter ny fra Island i 2008. I tillegg har jeg en Audi A1 Sportback 185 hk 2012 mod, km ca 35.000, kjøpt splitter ny fra Danmark 2012. Islandsbilen stiller idag på samme nivå som andre biler solgt ny i Norge mens Danskebilen kun har garanti frem til våren 2014.
Jeg venter inn ModelS 8) i mars/ april 2014 - hvilken bil bør jeg selge?

Begge ;)

P85_Norway

Sitat fra: petersv på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 17:29
Sitat fra: frkh på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 17:15
Jeg eier for tiden en Honda CRV 2,2 CDTI executive 2008 mod, km ca 65.000, kjøpt splitter ny fra Island i 2008. I tillegg har jeg en Audi A1 Sportback 185 hk 2012 mod, km ca 35.000, kjøpt splitter ny fra Danmark 2012. Islandsbilen stiller idag på samme nivå som andre biler solgt ny i Norge mens Danskebilen kun har garanti frem til våren 2014.
Jeg venter inn ModelS 8) i mars/ april 2014 - hvilken bil bør jeg selge?

Begge ;)
+1
Tesla M3 Performance

RSandven

Har ikke CR-V-en firehjulstrekk? Er dette noe du trenger?
Hvis ikke ville jeg kanskje kvitta meg med den kanskje. Still deg selv hvilke behov du har da. Sikkert greit med A1-en til kjippekjøring og parkeringspraktiskitet.
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

valvolainen

Hadde glatt kvittet meg med audien. Men så er jeg en praktisk anlagt person som ikke synes bittesmå biler kan brukes til noe.

Hvis du trenger å bruke en tilhenger noengang er sikkert hondaen kjekk å ha.
(Hvis det er tilhangerfeste på den da.)
Hvis du skal sende kona avgårde og hun kan få velge bil, og du ønsker jo ikke at hun skal ta teslaen - behold audien.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

teslaslaven

Spør du meg er Honda CR-V en grusom bil, mens A1 er søt og sexy. CR-V er en utpreget billigbil i andre markeder enn Norge. Say no to Honda.

Harlex

Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Jærbuen

Selg begge og kjøp en lite brukt Leaf som bil nr 2. Får dem billig nå :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

frkh

Hmm, Audien kan jo være praktisk å ha som batteribackupløsning - den skulle vel passe rimelig bra i frunken 8)? Men mulig andre audieiere vil kunne oppfatte dette som noe nedlatende- jeg er på veg inn i dypere analyser...

Epleskreller

Behold Hondaen. Den kan gjøre ting som ikke TMS kan :) (hengerfeste, 4wd, bedre muligheter til å ha ting på taket,  fjellet uten strøm om vinteren)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Oreo

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 22:15
Behold Hondaen. Den kan gjøre ting som ikke TMS kan :) (hengerfeste, 4wd, bedre muligheter til å ha ting på taket,  fjellet uten strøm om vinteren)
+1
Tesla'en er den bilen som kommer til å bli mest brukt. Selv på ferieturer tenker jeg. Et godt argument er bruken som går på det TMS ikke kan. Så er spørsmålet hvor mye du trenger bil nr. to. I vår familie gjør vi det, og da må den andre bilen ha krok. Byttet selv ut en stor 4x4 med en eldre Avensis med krok.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Espen Hugaas Andersen

Enig i å selge Audien, eller begge.

Har selv en 1998 CR-V bensin, og om det blir Model S blir det nok å beholde CR-Ven. Jeg beholder den fordi den har firehjulstrekk, hengerfeste og høy bakkeklaring. Bakkeklaringen er jo 5 cm høyere enn Model S med vanlig demping eller luft på standard innstilling og 2 cm høyere enn Model S med luft på høyeste innstilling.

Jeg syns Hondaen er også ganske morsom å kjøre, spesielt på vinteren. Den har ikke noe idiotisk turbo-lag, og den har ikke allslags fiksfakseri som TC, ESC, automatgir, osv.

Om det var en 2008 modell er jeg ikke like sikker på at jeg hadde beholdt den. Moren min har en, og den har ikke spesielt høy bakkeklaring, er mye kjedeligere å kjøre med kjempemyk demping (som å kjøre båt), automatgir, ESC osv. I tillegg er det jo fortsatt mulig å selge den for en nevneverdig sum, så jeg hadde jeg vurdert å selge den og kjøpe noe billigere. En god ting med 2008 modell er mye bedre lyddemping.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA