Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Eier plutselig en Reva - Ladeproblem!?

Startet av TorkEL10, tirsdag 05. november 2013, klokken 07:22

« forrige - neste »

TorkEL10

P2245

timingbeltkiller

#1
Ser du bare på hvor lenge garantien varer, kommer du skeivt ut.
For garantier er som alt annet: De kommer i alle kvalitetsklasser.
Et ytterpunkt er rustgarantien til Mercedes på 30 år
som du skal streve hardt med å få nytte av når bilen din faktisk ruster etter 2-3 år.
Videre scorer enkelte merker med 7-års garanti dårlig på Autoindex.

Du gjør derfor klokt i å studere Autoindex som supplement til km/år garantien gjelder.

Tesla kommer dårlig ut i km/år.
Batterigarantien gjelder kun fabrikasjonsfeil.
Garanti for restkapasitet etter X km/Y år gis ikke.
De fleste øvrige elbilmerkene gir slik garanti.

Men bortsett fra Oslo-avdelingene til TM
ser du ut til Tesla langt på vei i likhet med bransjeleder Toyota praktiserer
'"Kunden har alltid rett" når du reklamerer.

Endelig svar får vi først når antallet TM-biler er stort nok til at kundeundersøkelser
slik som Autoindex blir statistisk signifikant.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

OddB

Basic Vehicle Limited Warranty
Subject to separate coverage for certain parts and the exclusions and limitations described in this
New Vehicle Limited Warranty and any minimum period which may be required by your local law,
the Basic Vehicle Limited Warranty covers the repair or replacement necessary to correct defects
in the materials or workmanship of any parts manufactured or supplied by Tesla that occur under
normal use for a period of 4 years or 80,000 km (50,000 miles), whichever comes first.
Supplemental Restraint System Limited Warranty
Subject to the exclusions and limitations described in this New Vehicle Limited Warranty and any
minimum period which may be required by your local law, the SRS Limited Warranty covers the
repair or replacement necessary to correct defects in the materials or workmanship of the vehicle's
seat belts or air bag system manufactured or supplied by Tesla that occur under normal use for a
period of 5 years or 100,000 km (60,000 miles), whichever comes first.
Battery Limited Warranty
The Model S lithium-ion battery (the "Battery") is an extremely sophisticated powertrain
component designed to withstand extreme driving conditions. You can rest easy knowing that
Tesla's state-of-the-art Battery is backed by this Battery Limited Warranty, which covers the repair
or replacement of any malfunctioning or defective Battery, subject to the limitations described
below. If your Battery requires warranty service, Tesla will repair the unit, or replace it with a factory
reconditioned unit that has an energy capacity at least equal to that of the original Battery before
the failure occurred. Your vehicle's Battery is covered under this Battery Limited Warranty for a
period of 8 years or for the number of km/miles specified below for your Battery configuration,
whichever comes first:
• 60 kWh - 200,000 km (125,000 miles)
• 85 kWh - unlimited km/miles
Despite the breadth of this warranty, damage resulting from intentional abuse (including
intentionally ignoring active vehicle warnings), a collision or accident, or the servicing or opening of
the Battery by non-Tesla personnel, is not covered under this Battery Limited Warranty.
In addition, damage resulting from the following activities are not covered under this Battery
Limited Warranty:
• Exposing the vehicle to ambient temperatures above 60°C (140°F) or below -30°C (-22°F) for
more than 24 hours at a time;
• Physically damaging the Battery, or intentionally attempting, either by physical means,
programming, or other methods, to extend (other than as specified in your owner
documentation) or reduce the life of the Battery;
• Exposing the Battery to direct flame; or
• Flooding of the Battery.
The Battery, like all lithium-ion batteries, will experience gradual energy or power loss with time and
use. Loss of Battery energy or power over time or due to or resulting from Battery usage, is NOT
covered under this Battery Limited Warranty. See your owner documentation for important
information on how to maximize the life and capacity of the Battery.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

timingbeltkiller

#4
Sitat fra: OddB på søndag 27. oktober 2013, klokken 18:35
http://www.autofil.no/915881/garanti-oversikt-de-billigste-er-best-de-dyreste-verst
Et typisk venstrehåndsarbeid av journalisten.
Han lister opp varigheten av garantiene uten noen som helst
sjekk av kvalitetsforskjellene fra merke til merke.

Den som tror lengden på den gitte garantien er alt du trenger å vite
den dagen du blir nødt til å reklamere, er naiv i potens 99.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

Sitat fra: OddB på søndag 27. oktober 2013, klokken 18:35
Kjører 2009 Toyota Avensis 2.0 D sedan.
Av ren nysjerrighet:
Hva i alle verdens dager fikk deg til å være kjerringa mot strømmen og kjøpe sedan?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

OddB

#6
Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 27. oktober 2013, klokken 18:54
Sitat fra: OddB på søndag 27. oktober 2013, klokken 18:35
Kjører 2009 Toyota Avensis 2.0 D sedan.
Av ren nysjerrighet:
Hva i alle verdens dager fikk deg til å være kjerringa mot strømmen og kjøpe sedan?
Var forlengst ferdig med barnevognperioden og har ikke hund.  Synes stasjonsvognversjonen av Avensisen er stygg. Når biler designes så designes de vel i utgangspunktet som sedaner, så lages stasjonsvognversjonen for oss nordmenn ? :)
Har ikke hatt noen problemer med å handle flatpakker på Ikea med denne bilen. Større ting har man hengerfeste til.
Blir spennende å se hvor salgbar den blir til våren.. hadde ikke tenkt å kvitte meg med den på enda 10-12 år.. :P
Linjene er i grunnen ikke ulik Teslaen..
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA