Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 19" aerodynamic

Startet av kjbu, torsdag 24. oktober 2013, klokken 20:37

« forrige - neste »

kjbu

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

DeadLock

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

Lars C. Krogenæs

Advarsel !!

Å jobbe med batterier og strømanlegget på elbiler kan medføre livsfare dersom du ikke vet hva du driver med. Alle som jobber med elbiler hos Nissan og hos andre merkeverksteder har vært på diverse kurs for å kunne håndtere strømsystemet på elbilene på en sikker måte. Dersom du ikke er 100% sikker på hva du driver med, bør du ikke jobbe med strømsystemet på hverken Nissan sine eller andres elbiler.

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

kjbu

Ja, man må passe seg  :o
På lik linje med fossil-bil der drivstoff er veldig giftig og brannfarlig.

400V er veldig høy spenning.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Lars C. Krogenæs

400v likestrøm er enda mer spennende enn 400v vekselstrøm  ;)

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Sitat fra: kjbu på mandag 28. oktober 2013, klokken 15:28
Ja, man må passe seg  :o
På lik linje med fossil-bil der drivstoff er veldig giftig og brannfarlig.

400V er veldig høy spenning.

All opplagret energi er farlig om den utløses plutselig og uten kontroll. Til og med trykket i dekkene kan drepe om en er uheldig.

Det som er farlig med strøm er at det er ingenting som antyder fare, men kortslutter en strømførende deler med kroppsdeler eller strømførende verktøy kan det gå riktig gale. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA