Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Balrog, fredag 25. oktober 2013, klokken 12:50

« forrige - neste »

valvolainen

...For ikke å snakke om de stakkarene som skal _gjennom_ en storby
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Lanber

Du klarer Brokelandsheia - Lillehammer hvis du fyller helt opp :-)

Hans Håvard Kvisle

Det er vel noe slikt som dette Salto holder på med nå:
http://www.transnova.no/project/salto-power-testfase/
Tror de har et veldig godt samarbeid med Tesla også.
St.Hanshaugen

Balrog

Sitat fra: Lanber på torsdag 17. oktober 2013, klokken 23:07
Du klarer Brokelandsheia - Lillehammer hvis du fyller helt opp :-)

Og sliter med Sandefjord - Hamar - Sandefjord. Det er ingen tvil om at det er behov for SC i Oslo.

Jeg tviler forresten sterkt på teorien om at folk vil hurtiglade hele tiden og derved redusere batterilevetid. Hurtiglading er dyrere enn hjemmelading, og du må vente mens ladinga skjer, samt kjøre fram og tilbake.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

PHsigP85

#19
Sitat fra: Lanber på torsdag 17. oktober 2013, klokken 23:07
Du klarer Brokelandsheia - Lillehammer hvis du fyller helt opp :-)
Det er i så fall ikke mer enn akkurat og det inkluderer topplading på SC. Hvor sunt er egentlig det? Er vel også tett på umulig på vinteren. Nettopp derfor vil en "SC" i Oslo løse problemet.

Tenkte faktisk på det i går da jeg måtte ta fossilen til Hamar >:(. Dagen før var jeg innom både Lyngdal og Broklandsheia, men t/r Hamar påfølgende morgen var umulig.

Skulle gjerne byttet ut Lillehammer med Espa og Broklandsheia med Stathelle. Da ville Sørlandet - Trondheim gått helt greit, samt at t/r Oslo-Kragerø ville blitt problemfritt:
Lyngdal - Stathelle = 230km
Broklandsheia - Espa = 256km
Espa - Dombås = 244km
Dombås - Trondheim = 197km

I dag:
Lyngdal - Broklandsheia = 183km
Broklandsheia - Lillehammer = 394km (med SC i Oslo ville det blitt 210km + 184km)
Lillehammer - Dombås = 153km
Dombås - Trondheim = 197km

Alltid vært lett å være etterpåklok dessverre, om enn fryktelig uproduktivt...
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

jkirkebo

Sitat fra: PHsigP85 på fredag 18. oktober 2013, klokken 01:09
Tenkte faktisk på det i går da jeg måtte ta fossilen til Hamar >:(. Dagen før var jeg innom både Lyngdal og Broklandsheia, men t/r Hamar påfølgende morgen var umulig.

Skulle gjerne byttet ut Lillehammer med Espa og Broklandsheia med Stathelle.
Espa - Dombås = 244km

Alltid vært lett å være etterpåklok dessverre, om enn fryktelig uproduktivt...

244km og 500m stigning blir litt drøyt for 60kWh bilene store deler av året dessverre. Det vil også øke ladetidene da man må lade til høyere SOC selv med 85kWh.

Jeg ville ikke hatt den sør for Hamar, antageligvis hadde Rudshøgda passet bra.

Men det er bedre med Lillehammer om det kommer noen rundt Oslo. Hvam, Kløfta eller lignende.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

PHsigP85

Sitat fra: jkirkebo på fredag 18. oktober 2013, klokken 01:21
Men det er bedre med Lillehammer om det kommer noen rundt Oslo. Hvam, Kløfta eller lignende.

Helt sant! Redigerte inn en tenkt SC i Oslo i innlegget mitt over. Da faller alle brikkene på plass :-)
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

AllanW

Hei alle sammen! Fikk mail idag  ;D

Hei Allan,

Jeg ser det er stror aktivitet på forumet rundt dette .

Vi kommer til å sette opp 6 hurtige ladeplasser for flere typer elbiler på Skøyen foran Visma bygget før jul.

Her snakker vi om et bærekraftig hurtigladekonsept der vi skal teste bla. Salto Powerpark som er basert på noe strøm fra nettet, men også drevet med batteri.

I tillegg setter vi opp en lounge der man kan ta seg en kaffe og vente hvis man ønsker det mens bilen lader.

Dette er en midlertidig testbase, for vi i  Salto  ønsker å bli kjent med elbilisten og tilpasse vårt  nye konsept perfekt til brukerens behov.

Vi setter opp både AC og DC lading, og det er riktig at vi har lagt opp til høy strømkapasitet med tanke på en fremtidig utvikling.

 

Vi har daglig samtaler med frustrerte elbilbrukere som gjerne skulle «booste» bilen før de for eksempel dro på fjellet eller er på veien fra for eksempel, Halden til Valdres.

Enn så lenge blir det dessverre ikke noe supertcharger for Tesla.

Så for Tesla blir det dessverre bare lading på AC siden... enn så lenge....
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

TS

Sitat fra: AllanW på fredag 18. oktober 2013, klokken 07:33
Hei alle sammen! Fikk mail idag  ;D

Hei Allan,

Jeg ser det er stror aktivitet på forumet rundt dette .

Vi kommer til å sette opp 6 hurtige ladeplasser for flere typer elbiler på Skøyen foran Visma bygget før jul.

Her snakker vi om et bærekraftig hurtigladekonsept der vi skal teste bla. Salto Powerpark som er basert på noe strøm fra nettet, men også drevet med batteri.

I tillegg setter vi opp en lounge der man kan ta seg en kaffe og vente hvis man ønsker det mens bilen lader.

Dette er en midlertidig testbase, for vi i  Salto  ønsker å bli kjent med elbilisten og tilpasse vårt  nye konsept perfekt til brukerens behov.

Vi setter opp både AC og DC lading, og det er riktig at vi har lagt opp til høy strømkapasitet med tanke på en fremtidig utvikling.



Vi har daglig samtaler med frustrerte elbilbrukere som gjerne skulle «booste» bilen før de for eksempel dro på fjellet eller er på veien fra for eksempel, Halden til Valdres.

Enn så lenge blir det dessverre ikke noe supertcharger for Tesla.

Så for Tesla blir det dessverre bare lading på AC siden... enn så lenge....

Stoppet der på fredag og tok bilde.  Gjettet på Tesla SC eller Visma sin nye nye elbilparkering.

Flott at Salto gjør dette på et så sentralt knutepunkt.  Så får vi håpe de gir oss 22KW uten behov for spesielle RFID kort og annet tullball som de andre aktørene. 
Debitkort og kredittkort, ferdig med det. (Salto: Snakk med Teller /Nets på Skøyen)
Gjerne et rabattkort i tillegg.
Håper det blir veldig dyrt å parkere der utover ladetiden..
Tips;
Sett opp LPR kamera som kun åpner en bom dersom biler med EL.....skilt nærmer seg.

Flott med kaffelounge..


rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA