Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tilbakekjøpsgaranti

Startet av Coachen, tirsdag 22. oktober 2013, klokken 01:17

« forrige - neste »

Coachen

Jeg har kun en 10A kurs i garasjen hvor jeg har planer om å lade min kommende I3.
Dette holder ikke regner jeg med, mener å ha lest at det kreves 16A.
Holder det at jeg legger opp en 16A kurs eller bør jeg gå et hakk til opp?

Har ingen planer om å ta med den hurtiglader delen, holder med vanlig for meg
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

elektrolux

Det blir feil å påstå at det kreves 16A kurs for å lade i3 eller for den saks skyld annen Elbil.

Det blir opp til deg hvor rask lading du ønsker.

På i3 bør en kunne regne 20 km/t lading på en 10A kurs. Det betyr at om du kommer hjem kl 18:00 er den fullladet allerede i 02:00 tiden dagen etter.

Skal du likevel oppgradere til ny kurs er det lurt å legge ut 3 fase 32A og så sikre denne med 16 eller 32A alt etter hva ladestasjon du tenker å bruke. Da er du også forberedt på endrete ladebehov.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA