Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vinterdekk 2013

Startet av Joakim Sveli, tirsdag 22. oktober 2013, klokken 11:00

« forrige - neste »

Joakim Sveli

Sitter nå i bilen foran Vestby-ladestedet. To hurtigladere hvorav ingen fungerer. Har to små barn i bilen og 4 km igjen på batteriet. Dette er det kjipeste jeg har opplevd som elbilist siden jeg ble det i 2008

Jeg har opplevd tilsvarende på Vestby flere ganger. Er det bare jeg som har opplevd dette med Ishavsveien i det siste? Er det uflaks?
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

jkirkebo

Sitat fra: ElRey på søndag 13. oktober 2013, klokken 20:57
Sitter nå i bilen foran Vestby-ladestedet. To hurtigladere hvorav ingen fungerer. Har to små barn i bilen og 4 km igjen på batteriet. Dette er det kjipeste jeg har opplevd som elbilist siden jeg ble det i 2008

Jeg har opplevd tilsvarende på Vestby flere ganger. Er det bare jeg som har opplevd dette med Ishavsveien i det siste? Er det uflaks?

Er det bare to ladere der nå? Jeg mente det skulle være minst 3 og muligens 4...

Du har Ishavsveien ladekortet?

Jeg har ladet masse på Vestby siden den åpnet og har aldri hatt problemer.

Neste lader for deg er vel Vinterbro, om du skal den veien...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

svingen

#2
litt seit nå men,ville jeg ringt


Nødhjelp for abonnenter

Ved behov for hjelp hvis laderen ikke fungerer:
Ring Infratek på 400 05 022

Ved behov for veihjelp, fri for strøm etc:
Ring Viking på 06000

hvis ikke har du jo Kveldroveien 40, 1407 Vinterbro (ski) som ligger ca 15km unna som kan brukes med sms hvis den fungere da.....
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Joakim Sveli

Det er to ladere der nå ja. Jeg ringte Infratek og de kom på en times varsel. ikke værst det på en søndagskveld.

Har abonnementskortet ja. Efacec- laderne må oppdateres med ny software før man kan få tilgang med rfid-kort. Selv ikke Infratek-mannen fikk til å bruke denne laderen. De står altså bare til pynt inntil videre.

Delta-laderen som står ved siden av hadde hengt seg og måtte restartes. Den eneste måten å gjøre det på er for service- mannen å åpne skapet.

DBT- laderne til Ishavsveien fungerer heller ikke med kortet i disse dager. Hver gang man skal bruke disse må man ringe til Infratek og få en kode.

Får håpe man snart får orden på dette. Høres ikke ut som særlig god business for Ishavsveien. Sikkert dyrt med utrykniner og mange som ringer service-telefonen.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

jkirkebo

Sitat fra: ElRey på søndag 13. oktober 2013, klokken 23:03
Det er to ladere der nå ja. Jeg ringte Infratek og de kom på en times varsel. ikke værst det på en søndagskveld.

Har abonnementskortet ja. Efacec- laderne må oppdateres med ny software før man kan få tilgang med rfid-kort. Selv ikke Infratek-mannen fikk til å bruke denne laderen. De står altså bare til pynt inntil videre.

Ishavsveien er håpløse. Sist jeg var der sto det også en Siemens-lader der og Efacec-laderen til venstre virket med kortet. Glad jeg slipper å styre mer med de nå. Å kjøpe CHAdeMO-adapter til Teslaen er ganske uaktuelt...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joakim Sveli

Fikk telefon av Ishavskraft i går med unnskyldning og forklaring. Har erfart i dag at Fortum også sliter med sin lader i Sarpsborg og venter på ny softwareoppdatering. Det er også softwareoppdatering og ulike versjoner hos bilene som lader som virker å være utfordringen.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA