Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ulike typer laderegulatorer (EVSE)

Startet av eminate, fredag 14. oktober 2016, klokken 15:56

« forrige - neste »

Longice

Jada, da var en 100 bestilt! Godt det er kort leveringstid! :) Flere som har lagt inn bestilling her?

vnm

Sitat fra: Longice på søndag 28. august 2016, klokken 19:29
Jada, da var en 100 bestilt! Godt det er kort leveringstid! :) Flere som har lagt inn bestilling her?
Gratulerer!!! Du kan selge den til meg når det kommer noe nytt og bedre (for da regner jeg med at du må bytte igjen). Jeg får klare meg med en skarve P90DL så lenge...
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Longice

Sitat fra: vnm på tirsdag 30. august 2016, klokken 09:06
Sitat fra: Longice på søndag 28. august 2016, klokken 19:29
Jada, da var en 100 bestilt! Godt det er kort leveringstid! :) Flere som har lagt inn bestilling her?
Gratulerer!!! Du kan selge den til meg når det kommer noe nytt og bedre (for da regner jeg med at du må bytte igjen). Jeg får klare meg med en skarve P90DL så lenge...

Det er 3. gangen jeg bytter nå, og ja så lenge jeg kan selge uten tap så har jeg ikke noe imot det.

vnm

Spørs om du ikke må ta et tap denne gangen. Du har jo fått god hjelp av prisstigning hittil, men det er lite som tyder på at det vil fortsette slik. Annet enn at avgifter kan/vil komme.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Cookie Monster

#34
Ingineer på TMC forumet har gravd fram litt info fra sw i BMS om hvor mange A man kan belaste batteripakken med.

P100D er 1750A
P85DL og tidlige P90DL er 1500A. Senere produserte P90DL er 1600A. Vanlig P85D er 1300A

Er altså ingen forskjell i ytelse på en P85DL og P90DL produsert før ca mars 2016. Som man jo også har fått bekreftet på at de faktisk yter helt likt også på 0-100 og 402 meter. Så bare P90DL produsert litt ut i 2016 som faktisk går bedre og klarer 402 meter tiden Tesla opprinnelig oppga.

P100D ser ut til å få ca 10% mer effekt enn siste generasjon P90DL eller ca 17% mer enn hva en P85DL/P90DL V1 så blir spennende å se hva den yter på 402 meter osv.
2015 P85D

Longice

Andre som har fått leveringsdato på P100D?? Min skal leveres 22.desember sies det.

jazzwheel

Det er 1200A på P85, right? Gitt at P85 og alle andre P-modeller siden har ca samme DU bak: Betyr det i praksis at det først er med P100D at de nærmer seg å belaste begge motorene maksimalt samtidig?

OnlyOne

Må si jeg er grusomt misunnelig på de som får seg en lekker P100D til jul! Hadde planlagt og gå den veien jeg også, men må nok la det ligge og prioritere annerledes nå. Men det kommer vel kanskje noe enda heftigere en gang, vil jeg tro..
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

lightscribe

Ville bare utfylle en gammel tråd med denne oversikten fra Old Man Mike som har samlet data fra P100D og de eldre Tesla P modellene
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/max-power-vs-state-of-charge-and-temp.59444/page-8#post-1922175

Ser via P100D registrerings statistikken at dere nå er 115 heldiggriser...

ModelS_Oslo88

Sitat fra: lightscribe på lørdag 09. september 2017, klokken 09:32
Ville bare utfylle en gammel tråd med denne oversikten fra Old Man Mike som har samlet data fra P100D og de eldre Tesla P modellene
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/max-power-vs-state-of-charge-and-temp.59444/page-8#post-1922175

Ser via P100D registrerings statistikken at dere nå er 115 heldiggriser...

Snart en til heldiggris her  :P Takk for denne, interessant lesing! :+1:

steam

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 09. september 2017, klokken 09:42
Sitat fra: lightscribe på lørdag 09. september 2017, klokken 09:32
Ville bare utfylle en gammel tråd med denne oversikten fra Old Man Mike som har samlet data fra P100D og de eldre Tesla P modellene
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/max-power-vs-state-of-charge-and-temp.59444/page-8#post-1922175

Ser via P100D registrerings statistikken at dere nå er 115 heldiggriser...

Snart en til heldiggris her  :P Takk for denne, interessant lesing! :+1:

Kan du gi en TL;DR?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA