Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kvinnesyn på elbiler

Startet av Griffel, mandag 14. juli 2008, klokken 21:30

« forrige - neste »

Griffel

Artikkel Budstikka:
http://www.budstikka.no/sec_forbruker/sec_bil/article185370.ece

Det er fler personer som uttaler seg i artikkelen, antagelig jobber se hos Daimler.
Her står blant annet:
"Elbiler fra 2010

- I dag har vi globale løsninger som i fremtiden avløses av lokale løsninger. Husk at halvparten av verdens 6,6 milliarder mennesker nå bor i byer. I 2030 regner man med at andelen har økt til 75 prosent, sier prosjektleder Alexander Mankowsky i Daimlers avdeling for automotive trender. Han ser at dette tvinger bilprodusentene til å tenke helt annerledes i forhold til transportbehov.

- Fra 2010 kommer de elektriske bilene. De vil være gode løsninger for lokale og urbane miljøer hvor man etter hvert neppe vil akseptere andre kjøretøyer enn de utslippsfrie. Her kommer brenselcellebilene, som ligger noe lenger frem i tid, også til å spille en viktig rolle, mener Mankowsky. "
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hens

Vakre toner fra en bilprodusent, det er ikke lenge siden det het at "Elbilen vil ikke ha noen praktisk rolle i overskuelig fremtid".

Det samme er sagt både om telefonen og datamaskinen.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Så får vi håpe at eiendomsutviklere blir med på miljøbølgen, og innser at folk i framtiden trenger plass til mer enn en "familiebil"

I dag er det relativt rimelig å sprenge og grave, og underjordiske parkeringsannlegg trenger ikke lenger være forbeholdt store bygg i sentrum av byene.

Et slikt anlegg kunne blitt bygget under ethvert hus, og eller hage, og kunne i tillegg til kjøretøy, inneholdt tekniske rom for lagring av solvarme, og tilsvarende utstyr.

Da kunne den enkelte familiemedlem valgt det kjøretøy som var best egnet for jobben. SUV'en til fjellturen en eller to ganger året, Elbilen til nesten alt annet, og gjerne noe gøy for å sprite opp hverdagen. ;)

En bieffekt av dette, er at om en bil trenger reperasjon, har en all verdens tid til å gjør dette selv i stedet for å måtte ty til dyre verksteder. Drifter selv 8 kjøretøy billigere, enn det Motor beregner at en VW Golf alene koster å holde på veien, så dette er ikke fantasi.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Eller felles anlegg til "Car pool". Problemet med det er at alle vil har SUVen til påske ferie samtidig.
Jeg holder på "sprengingsarbeid"  akkurat nå. Det heter rydding i garasjen :)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA