Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kupe/Kabin/Pollen filter

Startet av Paulro, torsdag 10. oktober 2013, klokken 14:29

« forrige - neste »

Paulro

Jeg er fersk elbil eier, fikk min Think City 2010 for tre dager siden. Synes den er tung på rattet. Er ikke servostyring standard på 2010 modellen ?
Hva kan eventuelt være galt. Setter stor pris på eventuell hjelp, er helt fersk ;)
Update:
Bilen har servostyring men den virker altså ikke. Har sjekket væske og den er ok, har også sjekket sikringen i sikringsboksen den er også ok.
Hva kan det være?

Poppe

Chevy Volt -12
Th!nk City -99
Th!nk City -08
Peugeot 107 -07
Chevrolet Corvair Convertible -64
Chevrolet Rampside Pick Up -61
Renault Kangoo 4x4 -05
i Göteborg

Paulro

Er det slik å forstå at det ikke er stor forskjell på bil med eller uten servo. Think er tung på rattet og det er ingen feil på min ?

elektrolux

Servostyringen på nye Think er tung. Faktisk tyngre enn biler uten servo. Selvfølgelig utenom stillestående manøvre med bremsen inne. ( Typisk feil type kjøreteknikk under lukeparkering )

Vet ikke om det hjelper å bytte til smalere dekk heller. En ide' er kanskje å montere elektrisk servo fra Citroen C1 etc? Den er bare nydelig.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA