Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjærringa er drittlei tesla praten..

Startet av Gusse, onsdag 01. januar 2014, klokken 09:48

« forrige - neste »

Johnny

Tror nok karer som meg og deg Gusse, må være klar over at vi ikke har kjøpt oss nok en Toyota. Dette er en bil som er laget for å være noe helt annet enn en familiebil på norske veier. Det har sin pris på godt og vondt. Og ja, man merker det når man kjører over et kumlokk ;)
TMS og eGolf.

Øyvind.h

Sitat fra: Gusse på fredag 24. januar 2014, klokken 14:16
Har 48psi på dekkene nå(19" hakka pigg).
Har nevnt i en annen post at jeg syntest at bilen min er mindre smooth over humper etc. i firhold til den jeg prøvde på prøvekjøringen min i Trondheim. Føler jeg merker veldig godt ujevnheter i veien.
Kan dette ha med dekktrykket å gjøre?
Mener at anbefalt psi i døren er mindre enn 48.

Regner med du har luftunderstellet? Det har nok i hvert fall demobilene. Opplever at min flyter svært godt over ujevnheter, og tar eksempelvis hull i veien mye bedre enn Passaten som hadde 55-profil :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Gusse

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 25. januar 2014, klokken 22:24
Sitat fra: Gusse på fredag 24. januar 2014, klokken 14:16
Har 48psi på dekkene nå(19" hakka pigg).
Har nevnt i en annen post at jeg syntest at bilen min er mindre smooth over humper etc. i firhold til den jeg prøvde på prøvekjøringen min i Trondheim. Føler jeg merker veldig godt ujevnheter i veien.
Kan dette ha med dekktrykket å gjøre?
Mener at anbefalt psi i døren er mindre enn 48.

Regner med du har luftunderstellet? Det har nok i hvert fall demobilene. Opplever at min flyter svært godt over ujevnheter, og tar eksempelvis hull i veien mye bedre enn Passaten som hadde 55-profil :)
Luftunderstell dvs det samme som luftfjæring?.. i såfall ja.
Kan det tenkes at det kan være innstillingssak, at de kan justeres smoothere?

Gusse

Sitat fra: Johnny på lørdag 25. januar 2014, klokken 22:00
Tror nok karer som meg og deg Gusse, må være klar over at vi ikke har kjøpt oss nok en Toyota. Dette er en bil som er laget for å være noe helt annet enn en familiebil på norske veier. Det har sin pris på godt og vondt. Og ja, man merker det når man kjører over et kumlokk ;)
Skjønner den :)
.....men sammenlignet med testbil, så er luftfjæringene "hardere" på denne.
Kommer en ranger i februar som skal sjekke en del andre ting, får han til å prøve ut fjæringene litt.

turbolurbo

Som noen nevner tidigere her, så kan du gjøre mye med å justere ned dekktrykket. Det er et enkelt tiltak, som koster ca. 0,-.

Ned mot 42-43 psi (kalde) utgjør en god del ned på hardheten på understellet i forhold til 48 psi. Lavere dekktrykk vil dog gjøre at bilen kan føles litt mer flytende på veien, og rullemotstanden går noe opp. Finn et kompromiss som passer dine ønsker. (For viderekommende går det an å forske litt på forskjellig trykk foran/bak)

Vær forøvrig oppmerksom på at det kan være relativt store avvik på trykkmålerene på forskjellige bensinstasjoner, spesielt når det er kaldt ute.
2019 TM3P

Gusse

Takk for masse god hjelp og råd :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA