Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Invoice

Startet av stine, onsdag 16. oktober 2013, klokken 12:13

« forrige - neste »

stine

Er det greit?

Skjønner jo greia med at vi helst bør bruke ladestasjoner, men hva med offentlige p-hus med tilgjengelig stikk? Rent teknisk er det uproblematisk pga "kladden".

Edit: Det finnes flere p-hus i denne kommunen som har ladestasjoner, men altså ikke dette. Det er kun to doble stikk under en sikringsboks.
Sarpsborg. Svart Leaf med en bakover- og en framovervendt i baksetet.

svingen

tja,problemet er ofte att det er lagt opp strøm men det er 10a på "deling" dvs kanskje flere bruker den her,personlig ville jeg ikke ladet på 16a på en slik plass,kanskje hold med 10/6a? har du tilgang til sikringboksen? ser du hva sikringen er på? går det kun til den kontakten? hvis du ikke "må" ha mye strøm over rask tid ville jeg ladet på 6a via en slik her http://www.elbilhjelpen.no/htm/evse.html (flere som selger lignende sjekke på forumet) da får du ca 1.3kw i timen så full lade en trilling vil da ta ca 12 timer (16kw batteri/ lader i 1.3 i timen=12 timer) skal du lade leaf som er 24kw blir det ca  18 timer,men det her er fra helt tom til full da,Eventuelt kan du prøve med 10a men kommer det en "luringe" til eller andre som bruker strøm går sikringen,6a er litt bedre siden det bare er ca 1300watt :)

Jeg hadde ikke lurt på og gjort det pga strømmen,men skaper det støy med sikring som går osv er det jo og kjedlig,det er jo alltid mulighet til og sende mail til dem som har parkeringhuset ofte er dem possetive til og til rette legge får det her.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

stine

Jeg kan kanskje finne ut hva som går til stikkene, men skapet er sikkert låst... Kan vel sikkert høre med parkering-/transportavdelinga i kommunen.

Kladden på ladekabelen gjør at ladinga er på 10A. Har mulighet for å lade 6A, men siden dette stedet for min del kanskje kommer til å bli brukt bare til klatt-lading, så er 6A uaktuelt - da kan jeg heller parkere andre steder for mer effektiv lading.  ;)

Jeg så forresten en plug-in-hybrid som lada der forrige uke.
Sarpsborg. Svart Leaf med en bakover- og en framovervendt i baksetet.

stine

Om man spør, får man svar!
8)

16A - bare å lade så lenge det er ledig! (Jeg var ikke den første som spurte)
Sarpsborg. Svart Leaf med en bakover- og en framovervendt i baksetet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA