Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor er tråden om Garasje innredning?

Startet av Lacaixxa, tirsdag 15. oktober 2013, klokken 23:06

« forrige - neste »

Lokführer

Sitat fra: daggad på mandag 07. oktober 2013, klokken 21:05
SitatJeg synes det er fantastisk at de blåblå nå viser handlekraft, noe landet har vært blottet for i 8 år.

Utrolig at noen som setter pris på elbilincentivene skriver dette...jeg kan love deg Erna og Siv kommer til å gjøre det de kan for å ødelegge for oss.
Flott med insentiver, men de har jo blitt generert av et avgiftsregime i ypperste verdensklasse. Dét er problemet.
Jeg synes insentivet om elbil i kollektivfelt bør fjernes umiddelbart, der er MIN mening.

Senest i dag betalte jeg 261kr inkl mva for at posten la ut mva for en vare+Frakt.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Veggen

Dette er fornuftig, både veistandard og bilsikkerhet har utviklet seg enormt de siste tiårene uten at fartsgrensene har fulgt med. Når de fleste tydeligvis mener det uproblematisk å bryte fartsgrensene er det en sterk indikasjon på at nivået er for lavt. Dette fører kun til mangel på respekt for regelverket.
Ukritisk gjentakelse av "Fart dreper" mantraet likeså:


jkirkebo

Sitat fra: hoffa på mandag 07. oktober 2013, klokken 20:44
Personelig har jeg ingenting til overs for økte fartsgrenser.

Personlig har jeg ingenting til overs for brede motorveier. Min P85+ trives best på svingete veier med 70- og 80-grense ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb


Sitat fra: Muffinman på mandag 07. oktober 2013, klokken 21:12
Interessant, men jeg sliter med å forstå hva dette har i "Tesla S" kategorien på forumet å gjøre.

Kan vel passe bedre her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/board,25.0.html

Noe annet skulle bare mangle.
(Liten snartur på IKEA og det er kaos her? ;) )

Bent

Sitat fra: Lacaixxa på mandag 07. oktober 2013, klokken 20:41
"Regjeringen vil øke fartsgrensene på de tryggeste motorveistrekningene til 110 km/t basert på faglige råd.Ha som ambisjon at nye, trygge, fullverdige norske motorveier dimensjoneres til en maksimalfartsgrense på 130 km/t."
Dette er åpenbart en sammensvergelse for å redusere den effektive rekkevidden til Model S. :P
Tesla Roadster, 25Mm

cra

Sitat fra: Lacaixxa på mandag 07. oktober 2013, klokken 21:31
Vel - det er jo kjekt med mer enn to visninger når man først starter en tråd. Dessuten er jeg ikke elbil-eier, men Tesla-eier. Stor forskjell.

Prøver du med vilje å framstå som blærete bare for moro skyld, eller er du en av dem som parkerte Mercen på elbilplasser og nå med "god samvittighet" parkerer Teslaen din på Handicap plasser?  Det er (heldigvis) en stund siden sist jeg så et skikkelig troll på forumet, så jeg må nesten spørre.  :P
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Sitat fra: TS på mandag 07. oktober 2013, klokken 20:46
Sjansen for å dø i kollisjon øker med farten man holder.. 

It's not the fart that kills, it's the big bad smell ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

TorC

Sitat fra: daggad på mandag 07. oktober 2013, klokken 21:05
SitatJeg synes det er fantastisk at de blåblå nå viser handlekraft, noe landet har vært blottet for i 8 år.

Utrolig at noen som setter pris på elbilincentivene skriver dette...jeg kan love deg Erna og Siv kommer til å gjøre det de kan for å ødelegge for oss.

Da har jo du avslørt hva du stemte ved siste ST-valg. Jeg kan gjerne avsløre at jeg var en av dem som er såpass ihugga at jeg nesten mistet champisen på Raddison på valgnatten da Erna kom....

På tross politiske skiller så har man noen "fakta" å forholde seg til:
Det finnes et "klimaforlik" som forplikter. Vi får nå et ST som endelig er et reelt demokratisk organ. Flertallet der vil neppe forkaste "klimaforliket". SV, V, H, AP og småpartiene er temmelig klare på dette punktet.

Høyre HAR faktisk en klimapolitikk som er ganske lik AP og SV. Målene er temmelig like, men midlene er litt ulike.

Det er såvidt jeg vet bare Frp som ikke er enige i at elbil er en del av løsingen. Det fantastiske med en ny regjering er at denne debatten faktisk skjer i ST, og ikke på et nachspiel.

Jeg har vært på litt nachspiel med mer enn et par sentrale Høyre-politikere, og deres holdning er at elbilfordelene fortsetter så lenge det ikke er for mange elbiler, og ikke opinionen lager skremsel av Tesla Model S. 

Astrup er en av Høyres mest ihugga miljømenn, men han kjører Model S. Det er klart det provoserer når Dagbladet skriver "Rikingene kjører i VIP feltet og sparer 1 million".  Det hadde jo vært langt mindre spennende å skrive "Rikingene sparer miljøet, og risikerer å tape 500 tusen". Eller "Rikingene viser vei til fremtiden slik at elbilene blir billigere for folk flest".Eller for den saks skyld "Rikingene gjør at miljøvennlige biler blir billigere og fler for folk flest"

Så ta frem partiboka og klask den i hodet på din nærmeste LO-mann. Selv har jeg sluttet å gi valgkampstøtte til disse folka som har som eneste oppgave å berike seg selv på bekostning av alle oss andre. Høyre er iallefall et parti for folk som ønsker å berike seg selv, MED alle andre og ikke på bekostning av andre.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Lacaixxa

Sitat fra: cra på mandag 07. oktober 2013, klokken 22:53
Sitat fra: Lacaixxa på mandag 07. oktober 2013, klokken 21:31
Vel - det er jo kjekt med mer enn to visninger når man først starter en tråd. Dessuten er jeg ikke elbil-eier, men Tesla-eier. Stor forskjell.

Prøver du med vilje å framstå som blærete bare for moro skyld, eller er du en av dem som parkerte Mercen på elbilplasser og nå med "god samvittighet" parkerer Teslaen din på Handicap plasser?  Det er (heldigvis) en stund siden sist jeg så et skikkelig troll på forumet, så jeg må nesten spørre.  :P

Det er en sannhet at tråden får flere visninger om jeg poster i TMS-forumet enn andre steder. Den siste kommentaren synes jeg sier litt om identitetsfølelsen til mange av oss Tesla-frelste. At man først og fremst er Tesla-eier deretter elbileier synes jeg ikke kvalifiserer til betegnelsen forumtroll og antakelser om at jeg kjører "Merce" og ikke respekterer mennesker med handicap. Forøvrig kjører jeg ikke Merce og synes lite om de som tar seg til rette på slike plasser uten rett
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

krister461

Sitat fra: TorC på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 01:23
Høyre HAR faktisk en klimapolitikk som er ganske lik AP og SV. Målene er temmelig like, men midlene er litt ulike.
Nå vet jeg ikke hvor matnyttig det er å diskutere politikk på et forum, men om Høyre har en klimapolitikk så er den ikke særlig høyt prioritert, ref: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2013/artikkel.php?artid=10135719

Sitat
Jeg har vært på litt nachspiel med mer enn et par sentrale Høyre-politikere, og deres holdning er at elbilfordelene fortsetter så lenge det ikke er for mange elbiler, og ikke opinionen lager skremsel av Tesla Model S.
Kanskje ikke overaskende, men likevel skuffende at de sier de ikke har nok baller til å beholde elbilfordelene hvis "opinionen lager skremsel".

elektrolux

Utrolig bra video. Har tro på budskapet i den.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Carl Anton Stenling

Det hadde jo vært mer spenstig hvis man innførte 130 km/t fartsgrense for elbiler og beholdt 100 km/t for fossilbiler. Det hadde vært et billig og fremtidsrettet insentiv  :D

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

rossifan46

Sitat fra: Veggen på mandag 07. oktober 2013, klokken 22:09
Dette er fornuftig, både veistandard og bilsikkerhet har utviklet seg enormt de siste tiårene uten at fartsgrensene har fulgt med. Når de fleste tydeligvis mener det uproblematisk å bryte fartsgrensene er det en sterk indikasjon på at nivået er for lavt. Dette fører kun til mangel på respekt for regelverket.
Ukritisk gjentakelse av "Fart dreper" mantraet likeså...
+1
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA