Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sweeping Pulse Technology

Startet av ravn, torsdag 09. oktober 2008, klokken 07:35

« forrige - neste »

ravn

Ja da er jeg på veien med "ny" bil, så bare pass dere, jeg er jo tross alt vant til Reva  :D

Takk til johannes for å ha løpt ræva av seg for å få bilen på veien!
Nå blir det ut å råne....

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Gaute

Grattis! Du har fått en kjempe alright bil.

                    8) 8) 8) 8)
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

PLUTO

jeg stiller meg i køen av gratulanter. :)
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Gratulerer. Må innrømme at denne frister.

Venter spent på reell rekkevidde og annen brukererfaring.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ravn

Jeg kjørte den jo med prøveskilter Kristiansand-Stavanger og retur tidligere i år.

Problemet er at uten hurtiglader (den gang hadde jeg jo kun 16A lader med meg, men nå har jeg også fått 32A, men hurtiglader er det jo ikke akkurat) så tar det ikke så mye kortere tid, siden det tar lengre tid å lade.
Så får å unngå så veldig lange stopp så kjørte jeg "korte" etapper. for heller å ha mange stopp.

Kjørte Feks Kristiansand-Lyngdal (ca 75 km), med forbruk på 50% i henhold til måleren. Da holdt jeg stort sett fartsgrensene (70 og 80, men slakka av i de verste bakkene med krabbefelt). Så det imponerte.

Skal kjøre til Stavanger igjen på mandag eller tirsdag, da med 32A lader som sagt (har sjekket ut og vet om 3 plasser på veien med 32A uttak), så da blir det spennende å se forskjellen.

Skal selvfølgelig holde alle oppdatert. Så langt er det bare en drøm :P (Bortsett fra lukeparkering som er noe uvandt når man har kjørt reva i ett år).
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

elektrolux

Prøvte å misjonere litt ovenfor en arbeidskamerat som har fossilmotor oppi en amerikansk pickup.

Han lurte på hvor lang ladestopp han må ha på en 18 mils tur.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ravn

Vanskelig å si, har ikke sittet å fulgt med hvor mange minutt pr %.

Spør meg igjen om litt :)
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA