Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Xenon EU godkjenning

Startet av Kvikken, fredag 04. oktober 2013, klokken 21:33

« forrige - neste »

bjorn_2390

Sitat fra: kjbu på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 18:37
Var i samme situasjon selv, men jeg ville ha BOSE anlegget. Det var kun mulig på Tekna, så da ble det skinn-seter (dessverre?). Men er egentlig fornøyd med skinn, hadde blitt advart på forhånd at det kunne være kaldt på vinteren og varmt på sommeren.

Så bra! Ja, Nissan veit hva de gjør, så klart. Utstyrspakkene er nok ikke tilfeldig valgt over et lunsjbord i kantina. De vet at kjøperne har forskjellige interesser og behov. Selv om kjøperne kunne ønsket seg noe mer fleksibilitet, tror jeg nok vi har igjen for det, totalt sett, økonomisk. Leaf er tross alt et prisgunstig alternativ.  ;)
Blå Euro-Leaf (2012)

jkirkebo

Sitat fra: kjbu på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 18:37
Var i samme situasjon selv, men jeg ville ha BOSE anlegget. Det var kun mulig på Tekna, så da ble det skinn-seter (dessverre?). Men er egentlig fornøyd med skinn, hadde blitt advart på forhånd at det kunne være kaldt på vinteren og varmt på sommeren.

For min del er det ikke skinnsetr som hadde vært så negativt, det er det faktum at de er mørke. Jeg kan ikke fordra mørkt og dystert interiør i biler. Valgte derfor grått skinn i Teslaen og er superfornøyd med det.

BOSE-anlegget ville jeg heller ikke hatt pga. den talentløse sub-monteringen som stjeler bagasjeplass. Men AVM-kameranhadde vært fint.

Greit med pakker, men de bør tilby endel oppgraderinger løse også. Så kan de heller ta seg litt ekstra betalt for det.

Ellers ser det ut som om Nissan Norge snart priser seg ut av markedet, bruktimporten av Leaf er nå nesten like stor som nysalget...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bjorn_2390

Er det riktig at 2013 har fjernstyring av åpning av ladeluke (en tredje knapp på nøkkelen)? Sikkert mulig å ettermontere det selv, men tipper det er rådyrt å kjøpe. Og når en leser om hvor mye det koster å programmere en kopi av en vanlig nøkkel, blir det nok ikke noe billigere å oppgradere nøkkelen fra 2012. Dvs., det ville jo ikke gått å oppgradere, måtte i så fall hatt en ny 2013-nøkkel (eller to).

Det er jo ikke nødvendig med den slags i det hele tatt, men gadgets er jo moro, da!!   ;D  ;D
Blå Euro-Leaf (2012)

Bobbulf

Sitat fra: bjorn_2390 på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 22:45
Er det riktig at 2013 har fjernstyring av åpning av ladeluke (en tredje knapp på nøkkelen)?
Ja stemmer det. Og ladepistolen låses automatisk fast i bilen når den settes inn i bilen :) Den frigjøres når man trykker på knappen på fjernkontrollen, eller bryteren inni bilen.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Kvikken

Ideelt sett ville jeg hatt Acentaen med caramel skinn (som i min nåværende BMW og er superfornøyd med det) og LED lys. Ellers samme utstyrsnivå som Acenta. At man ikke har flere valgmuligheter synes jeg er rart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA