Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er 16A nok for deg?

Startet av Bjoris, tirsdag 22. oktober 2013, klokken 17:54

« forrige - neste »

Bjoris

Det er lett å finne tester av TMS på nettet, men nesten uten unntak er det Performance 85 som er testet. Jeg kunne tenkt meg å lest tester av den bilen vi skal ha... 85S, noen som har linker til tester av denne?

Har funnet denne, men kunne tenkt meg å lest tester fra mer anerkjente publikasjoner... og gjerne sammenligningstester mellom denne og 85P eller 60S for den del...

http://www.bmwblog.com/2013/05/22/bmwblog-test-drive-tesla-model-s/
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øyvind.h

#1
Consumer reports test var av S85 (eller er, de har vel kanskje bilen fortsatt?)
Men det er ikke stor forskjell mellom S85 og P85. P85 har enkelte interiørdetaljer som er annerledes, den har en kraftigere omformer (spekuleres i om motoren er litt annerledes også, men det er ikke bekreftet) og that``s it.

http://www.consumerreports.org/cro/tesla/model-s.htm

Vesentlig raskere 0-100 (P85 målt ned mot 4 sek, mens S85 er målt ned mot 5 sek) fordi den er raskere fra 0-50km/t ca. Fra 50 og oppover er forskjellen mye mindre.

Så en test av P85 bør være grei å gjenbruke for S85, men husk at luft er standard på P85 når du tenker kjøreegenskaper :) Luft gjør en veldig god jobb på Model S, og du blir raskt avhengig :) Men merk deg at understellet opplever større påkjenninger i P85, dvs. nås grensene for hva det håndteres raskere. Derfor kan + kanskje virke som en viktigere oppgradering for Performance-modellen enn standard S85. 
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

eledille

Har du prøvd luft vs ikke-luft, Øyvind? Jeg har ikke luft og synes standardfjæringen også er knallbra.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Øyvind.h

Sitat fra: eledille på mandag 14. oktober 2013, klokken 10:37
Har du prøvd luft vs ikke-luft, Øyvind? Jeg har ikke luft og synes standardfjæringen også er knallbra.
Hei,

Nei jeg har ikke prøvd Model S uten luft. Men jeg vet hvilke områder luft er overlegen spiralfjærer, og de gjør seg gjeldende i Model S som på andre biler jeg har testet med luftunderstell.

Det er sånn sett ikke noe unikt med Model S og luftunderstell kontra andre biler med luftunderstell. Og det utelukker ikke at spiralfjærer gjør en god jobb på Model S :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA