Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Nik01, fredag 04. oktober 2013, klokken 19:46

« forrige - neste »

Nik01

Dette innlegget retter seg mot alle dere heldige som har hentet ut deres nye Tesla S. Husk at når du nå har fått deg EL-bil er det speed og hurtige feltskifter uten bruk av blinklys som gjelder. Når man får en slik rask doning er det også rett og rimelig om ikke fartsgrensene (der det "tidligere" var 80 km/t) nå er 120... Raske forbikjøringer på høyre side er jo spesielt anbefalt i trafikksikkerhetsfora. Hvis du står på litt så kan du sikkert kjøre inn noen av alle de årene du har brukt i kø.

Det er for øvrig også helt greit å bruke lyshorn mot de fossilbilistene som ikke klarer å flytte seg i tide ved påkjøringer. Du er jo tross alt kongen i kollektivfeltet.

Tenk ikke på at det til syvende og sist er folkeopinionen og den tredje statsmakt som bestemmer om vi fremdeles er i kollektivfeltet etter 2017.

1: Ja, dette var ironi

2: Ja, jeg er misunnelig på dere som har hatt råd til å bestille Tesla S, da jeg selv bare kjører en trilling.

3: Når jeg tenker meg om er vel ikke dette forumet rette adressat for mitt hjertesukk, da dere som leser dette vel stort sett er pionerer og idealister og ikke nødvendigvis har kjøpt dere til køfrihet.

Tanker?

sindrej

Ligger vel noen selvopplevde episoder til grunn for hjertesukket.  Det er nok ingen homogen superhøflig gruppe som har kjøpt Tesla dessverre.  Personlig har jeg aldri kjørt så fint etter at jeg fikk Tesla.  Bor på landet så det er milevis til nærmeste kollektivfelt, og hastigeter på 100+ dreper jo rekkevidde så nettoeffekten er at jeg ikke kjenner meg igjen i den beskrivelse overhodet.

Folk er forskjellige, slik er det bare.  Kollektivfeltgodene ryker uansett i (eller før) 2017 tipper jeg, ene og alene pga mengden elbiler.

OleJA

Folk kjører vel som de alltid har gjort, enten det er i fosilbil eller elbil. Tidligere Audi og BMW eiere har vel et rykte de må ivareta selv om de nå kjører på strøm :o
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Taubu

Jeg har hatt bilen siden tirsdag denne uka, og har aldri kjørt roligere og mer hensynsfullt.
Imidlertid er det en lei tendens at enkelte sjåfører ser ut til å prøve å utfordre en Tesla, med å ligge tett opptil bak, blinke med lysene, for så å forsvinne i et inferno av støy i venstrefila på motorveien...
Jeg KAN riktignok gi gass og nyte det vanvittige skyvet, men da er det under full kontroll uten biler i nærheten..

tomrh

Sitat fra: Taubu på fredag 27. september 2013, klokken 16:42
Imidlertid er det en lei tendens at enkelte sjåfører ser ut til å prøve å utfordre en Tesla, med å ligge tett opptil bak, blinke med lysene, for så å forsvinne i et inferno av støy i venstrefila på motorveien...
Som fersk i-MiEV sjåfør i fjor var det faktisk akkurat slik. Da begynte trillinger/Leaf å bli godt synlige i trafikken her i Trondheimsområdet, og mange fossil-sjåfører ville utfordre disse nye doningene hvis rykte at de har brukbar "aks". Nå er det ingen som gidder å utfordre oss lengre.

Det samme vil skje med TMS. Noen Tesla-eiere blir med på leken fordi det er kjekt å teste ut krefter og sette fossilhuene på plass. Men om et års tid er også TMS' ytelser alment kjent.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Øyvind.h

Ble selv sneiet av en kar i Cayenne i et kryss 30 meter fra barnehagen (hadde hentet datteren min). Null blinklys og med sneipen i kjeften. Følte seg nok sikkert som kongen på veien der han kom dundrende.

R***høl finner du i alle bilmerker, også bak rattet i Tesla :)

Kan for øvrig ikke si jeg har blitt utfordret av noen som helst så langt. Ja, en del legger seg helt oppi ræva for å studere bilen. Men ingen kjører opp på siden for å fremprovosere race.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

VigdisA


Sitat fra: Øyvind.h på fredag 27. september 2013, klokken 17:03
Ble selv sneiet av en kar i Cayenne i et kryss 30 meter fra barnehagen (hadde hentet datteren min). Null blinklys og med sneipen i kjeften. Følte seg nok sikkert som kongen på veien der han kom dundrende.

R***høl finner du i alle bilmerker, også bak rattet i Tesla :)

Kan for øvrig ikke si jeg har blitt utfordret av noen som helst så langt. Ja, en del legger seg helt oppi ræva for å studere bilen. Men ingen kjører opp på siden for å fremprovosere race.
Godt å høre at det nok går litt over etterhvert. :) I mellomtiden får vi passe oss ekstra godt, sjekke bakspeil, sidespeil og blindsone for nysgjerrige før man bytter fil osv.
Når det gjelder kjøring i kollektivfelt for egen del, tenker jeg at man må vokte seg for å sinke drosjer og busser, holde fartsgrensen og samtidig være obs på biler som skal inn eller ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

laumb

Som jeg sa til min kone når vi kjørte i kollektivfeltet for første gang, og som hun synes var lurt: Hvis vi ser på muligheten til å kjøre i kollektivfeltet som et privilegie og ikke en rett - og lar de som har rett til å kjøre der få forkjørsrett, så vil vi nok bidra til mindre irritasjon og ulykker. :)

Kvikken

#8
Helt enig i at man må se det som et privilegie og ikke en forkjørsrett på lik linje med motorsyklister. Får min elbil (ikke tesla *snufs*) levert i slutten av november og det skal bli godt å kunne ta kollektivfeltet i rushen hjem fra jobb.

teslapower

TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

janlar

Sitat fra: laumb på fredag 27. september 2013, klokken 17:40
Som jeg sa til min kone når vi kjørte i kollektivfeltet for første gang, og som hun synes var lurt: Hvis vi ser på muligheten til å kjøre i kollektivfeltet som et privilegie og ikke en rett - og lar de som har rett til å kjøre der få forkjørsrett, så vil vi nok bidra til mindre irritasjon og ulykker. :)
+1 :)
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

eledille

#11
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 27. september 2013, klokken 17:03

Kan for øvrig ikke si jeg har blitt utfordret av noen som helst så langt. Ja, en del legger seg helt oppi ræva for å studere bilen. Men ingen kjører opp på siden for å fremprovosere race.

Jeg har blitt utfordret flere ganger allerede, senest i dag av en BMW. Da synes jeg det er artig å demonstrere at jeg ikke gidder å ta'n :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

VigdisA


Sitat fra: eledille på fredag 27. september 2013, klokken 20:57
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 27. september 2013, klokken 17:03

Kan for øvrig ikke si jeg har blitt utfordret av noen som helst så langt. Ja, en del legger seg helt oppi ræva for å studere bilen. Men ingen kjører opp på siden for å fremprovosere race.

Jeg har blitt utfordret flere ganger allerede, senest i dag av en BMW. Da synes jeg det er artig å demonstrere at jeg ikke gidder å ta'n :)
:):)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA