Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Breaking: Offisiell ladeinformasjon for Norge og EU

Startet av tstens, torsdag 03. oktober 2013, klokken 11:00

« forrige - neste »

tstens

Hei folkens ny her på forumet . Fikk Vin i går og føler da at jeg faktisk har en bil på gang :-) . Lå på hjul på en sølv P85 mot Hamar i dag . Lå der å nøt synet i min bråkete diesel Alfa . Så at han lå rimelig tett på en semi ,var vel nærmere 3 tideler en sekunder . Ble litt nysjerrig på m noen har sett noen effekt av Slipstreaming . Luftmotstanden går jo ned og dermed forbruket . Er vel ikke trafikk

messig korrekt , men har man lite "juice" igjen , så har man en liten option her .
Terje
P85,White

Jimpec

I tillegg til å spare litt strøm er det jo en gylden mulighet for å få litt steinsprang og annet snacks. Ikke rent lite som kommer opp i luften når hengeren slingrer litt.

Jeg foretrekker en ladestopp heller..
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Thomas Parsli

I tillegg er det den raskeste måten å bli kvitt sertifikatet på -anbefales!
(Nei, jeg har ikke prøvd)

Du kan sannsynligvis kjøre forbi en politibil i 130km/t på E6 der fartsgrensen er 100km/t uten å bli stoppet, men ligger du så nærme et annet kjøretøy er du garantert å bli stoppet.
Ikke bare blir du kvitt lappen i 3-6mnd, du blir også kvitt 8000 beskattede kroner (en knapp ukes nettolønn)!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

tstens

Jøss mister man lappen på dette også :o ,det var jeg ikke klar over.Holder meg langt bak selv ,da jeg hater og ha en "oppi" baken .
ikke noe er mere irriterende.Er vel også enig i at en sandblåst front ikke er det peneste.
Terje
P85,White

Øyvind.h

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 25. september 2013, klokken 23:14
Du kan sannsynligvis kjøre forbi en politibil i 130km/t på E6 der fartsgrensen er 100km/t uten å bli stoppet
Det er ikke min erfaring  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TesLars

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 25. september 2013, klokken 23:14
I tillegg er det den raskeste måten å bli kvitt sertifikatet på -anbefales!
(Nei, jeg har ikke prøvd)

Du kan sannsynligvis kjøre forbi en politibil i 130km/t på E6 der fartsgrensen er 100km/t uten å bli stoppet, men ligger du så nærme et annet kjøretøy er du garantert å bli stoppet.
Ikke bare blir du kvitt lappen i 3-6mnd, du blir også kvitt 8000 beskattede kroner (en knapp ukes nettolønn)!

Thomas

Her var det en del påstander.

Kanskje fint for deg å lese denne tråden ---------> http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9565.0.html
Oslo
Black Model S

Johnny

Sitat fra: TesLars på torsdag 26. september 2013, klokken 08:16
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 25. september 2013, klokken 23:14
I tillegg er det den raskeste måten å bli kvitt sertifikatet på -anbefales!
(Nei, jeg har ikke prøvd)

Du kan sannsynligvis kjøre forbi en politibil i 130km/t på E6 der fartsgrensen er 100km/t uten å bli stoppet, men ligger du så nærme et annet kjøretøy er du garantert å bli stoppet.
Ikke bare blir du kvitt lappen i 3-6mnd, du blir også kvitt 8000 beskattede kroner (en knapp ukes nettolønn)!

Thomas

Her var det en del påstander.

Kanskje fint for deg å lese denne tråden ---------> http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9565.0.html

Ja, jeg ble også litt lei meg nå fordi noen kan snakke nedsettene om slike som meg, bare fordi vi liker å ligge tett oppi bilen foran og trykke vekselvis på brems og gasspedal. Sånn omtrent i takt med musikken vi hører på radioen.
TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA