Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av prophan, onsdag 02. oktober 2013, klokken 17:14

« forrige - neste »

prophan

Hei!
Har en performance som skal leveres tidlig i januar. Så jeg har naturligvis fulgt med trådene her i stor grad. Fra diverse fora, har jeg forstått at bilen automatisk senkes når den når en viss hastighet for å redusere drag. Finnes det også en opsjon der den automatisk heves når for eksempel farten reduseres til under 30 km/t. Dette ville ha vært nyttig for eksempel når en skal kjøre over farstdumper, eller inn til gårdsplassen. Fant også en informativ link om TMS understellet. Så at til og med testbilen hadde skraper i frontleppa, med en slik automatisk funksjon ville en kanskje unngå en del unødvendig skraping på understellet.

http://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/2012-tesla-model-s-signature-performance-suspension-walkaround.html
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Cirion

Bilen senkes automatisk fra ekstra høy, til høy over 15km/t og fra høy til normal over 30km/t og fra normal til lav over 70?(husker ikke siste tallet). Samt at den heves automatisk fra lav til normal når man er under samme grense.

Automatisk heving til høy eller ekstra høy er ikke tilgjengelig enda. Bør vel ikke være for vanskelig å lage en software update med slik funksjonalitet. Men bør dat kobles mot GPS lokasjon, slik at når du nermer deg gårdsplassen eller et område med farstdumper hvor du normalt hever bilen, at den gjør det automatisk. Bare tull å heve/senke bilen automatisk i køkjøring.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

OleJA

Har selv 15 fartshumper og en oppbygd trikkeovergang som jeg må passere for å komme hjem. Regnet med at det skulle bli mye trykking på 'High' på skjermen for å komme seg igjennom denne hinderløypa.
Fakta er et Model S klarer disse helt fint i Standard høyde, faktisk vesentlig bedre enn min gamle Passat som den erstatter :D
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

jkirkebo

Sitat fra: OleJA på onsdag 25. september 2013, klokken 12:21
Har selv 15 fartshumper og en oppbygd trikkeovergang som jeg må passere for å komme hjem. Regnet med at det skulle bli mye trykking på 'High' på skjermen for å komme seg igjennom denne hinderløypa.
Fakta er et Model S klarer disse helt fint i Standard høyde, faktisk vesentlig bedre enn min gamle Passat som den erstatter :D

Jeg hadde forventet å måtte bruke "high" litt på hytteveien men også her er det helt unødvendig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TorkEL10

Sitat fra: prophan på onsdag 25. september 2013, klokken 11:51
Finnes det også en opsjon der den automatisk heves når for eksempel farten reduseres til under 30 km/t. Dette ville ha vært nyttig for eksempel når en skal kjøre over farstdumper, eller inn til gårdsplassen.

Bra innspill! Dette kan jeg også godt tenke meg!
P2245

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA