Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Owners Club

Startet av bruisepristine, fredag 27. september 2013, klokken 14:30

« forrige - neste »

bruisepristine

Etter å ha turet inn til Lørenskog i maks fart for å rekke elkjøp før det stengte (gta5), står jeg nå ved tiltenkte hurtiglading på berger på vei hjem med en hurtiglader i ustand (uten at dette stod opplyst på Fortum sin app!). Stoppet med to streker og 8 km på guessometeret, og lader nå i fortums vanlige stikk med 10amp ladeledning.

Hjem herfra er det 17 km motorvei (90kmt går sikkert greit) eller 18 km med landevei (60kmt). Hvor mange streker tror dere jeg trenger for å komme hjem, og burde jeg ta motorvei uten mye bakker men høyere hastighet, eller landevei med lav hastighet men mer bakker, rundkjøringer, veikryss, fartsdumper etc..?
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Thomas Parsli

8km på guessometeret kommer vel etter råkjøring for å rekke Elkjøp?
Var det meg -og jeg kjørte Leaf- ville jeg ladet en halvtimes tid og kjørt hjemover på motorveien i 70km/t.

Ville ikke vært overrasket hvis du rakk hjem uten å lade...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

bruisepristine

Ja, 8km er etter maks hastighet tilbake til berger også, jeg ville jo fort hjem og spille og planla jo å legge inn 5 minutter hurtiglading uansett..

Takk for inspill, går inn og tar meg en burger mens jeg lader litt til :)
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

tomrh

#3
Du trenger to fulle streker for å være sikker. Og kjør landeveien. Vi kjørte 21 km på 2 streker sist lørdag med to voksne + ett barn samt bilen full av svenskevarer. Skilpadda kom etter 18km, vi kjørte i ca. 70.

Kan forresten være greit å vite hva bilen faktisk klarer på skilpadda: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6514.msg68374.html#msg68374
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA