Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Slimbox og TMS med singellader

Startet av leaf-newbe, torsdag 31. oktober 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

leaf-newbe

stemmer det at en ikke kan bruke det originale lade port dekslet sammen med UM-EVSE ladekabeln uten klump?

har kabelen men vurderer å kjøpe et ladedeksel men synes prisen er vel drøy.

biligste jeg har funnet her til lands er 2800,- ink mva hos en nissan forhandler.
noen som vet om et rimeligere sted en kan kjøpe det originale ladedekslet?
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

leaf-newbe

Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Sverre_E

Sitat fra: leaf-newbe på onsdag 23. oktober 2013, klokken 01:33
stemmer det at en ikke kan bruke det originale lade port dekslet sammen med UM-EVSE ladekabeln uten klump?

har kabelen men vurderer å kjøpe et ladedeksel men synes prisen er vel drøy.

biligste jeg har funnet her til lands er 2800,- ink mva hos en nissan forhandler.
noen som vet om et rimeligere sted en kan kjøpe det originale ladedekslet?

Ikke kjøp dekselet! Det passer ikke.
Jeg fikk med deksel da bilen var ny. Da UM-EVSE kom på markedet hoppet jeg selvsagt på, og har ikke angret et sekund. Men dekselet ville ikke passe.
Vinkelen på UM-EVSE-håndtaket er for rett til at lokket på ladeluken aldri kommer så langt ned at dekselet vil passe.

Selv om man tar bort gummiknotten som støter borti håndtaket på undersiden av lokket, eller skjærer bort deler av dekselet der kabelen går gjennom, vil det ikke passe.

Har nå en hengelås på kabelen som jeg låser til bøylen i lokket.
EuroLeafen har jo låsing i ladeporten, og låsing av UM-EVSE fikses med litt lim og en plastbit.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9070.msg132380.html#msg132380

Det orginale dekselet holdt ikke så mye vær ute, så det var egentlig mest upraktisk.
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

cra

Jeg har heller ikke hatt problemer med snø eller vann i laderommet uten bruk av dekselet. LEgger luka nedpå pistolen slik at åpninga ikke er så stor. Har også UM-EVSE, og er så langt godt fornøyd. Originalkladden har fast plass i garasjen; snertent å slippe å pakke kabelen opp og ned hver gang man skal lade. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Leaftekna2018

Merkelig at Nissan ikke kjenner sin besøkelsestid og fremskaffer ett verdig alternativ... 8)
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

leaf-newbe

ja var lit bekymert for at den ikke vile passe.

kan en av dere som har deksler og um-evse ta et bilde fra siden slik at vi ser hvor trangt det blir?
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA