Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan lade Spm

Startet av Andrewas, onsdag 25. september 2013, klokken 17:39

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 19. september 2013, klokken 13:39
Nå øker jo elbsalget så kraftig at noen hundre nye ladeplasser blir som å pisse i havet.
Skal Oslo Kommune henge med (på salget), må det etableres store parkeringsplasser -tilsvarende Aker Brygge.
Men så var det arealmangelen i Oslo sentrum da...
At antallet elbiler øker betyr ikke nødvendigvis at antall biler økes. Kommunen ønsker heller å gjøre det vanskeligere å parkere slik at trafikken til byen går ned. Det er allikevell mulig å reservere flere plasser for elbil. Altså ta fra fossilbilene og gi elbilene av de plassene som allerede finnes, både med og uten lademulighet. M.a.o. færre biler totalt, men flere elbiler.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Thinker

Griffel +1

Alternativt kan ett hurtig virkemiddel være å si at tidsbegrensninger på offentlige plasser ikke gjelder El-biler, så kan man for eks. stå en hel arbeidsdag på vanlig to timers parkometer.....

Evt. Fastsette generellt at tidsbegrensning for El-biler er 10 timer på alle offentlige parkeringsplasser (for å unngå urimelige lange perkeringer...?)
Think, Des 08, 50000 ++ km. Zebra..
Tesla S P#2052 VIN#16790 P85, Grå, 19" ellers alt utenom barneseter. In production fra 20. august.... Production Complete 4. september...
Tlf. 13 sept, utlevering 8 oktober....

Thomas Parsli

Sitat fra: Thinker på torsdag 19. september 2013, klokken 15:18
Griffel +1

Alternativt kan ett hurtig virkemiddel være å si at tidsbegrensninger på offentlige plasser ikke gjelder El-biler, så kan man for eks. stå en hel arbeidsdag på vanlig to timers parkometer.....

Evt. Fastsette generellt at tidsbegrensning for El-biler er 10 timer på alle offentlige parkeringsplasser (for å unngå urimelige lange perkeringer...?)

Man bruker tidsbegrensning med ett formål: øke mobilitet på parkerinsplasser (så flere kan benytte seg av de).
Det er derfor lite sannsynlig at Oslo kommune ønsker å gjøre om disse plassene til langtidsparkering for elbiler (og hybrider).

Det andre forslaget ditt vil i praksis kreve underskilting, noe som neppe er aktuelt av kostnadsgrunner.

Hvis bare ikke Oslo kommune kvittet seg med flere store kommunale parkeringsplasser for en del år siden...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

fredag

Sitat fra: Andrewas på onsdag 18. september 2013, klokken 18:36
Hmm... HVIS betaling for lading er løsningen... Hva skulle prisen vært?

Jeg vil tro at om det var i nærheten av normal strømpris eller sågar dobbel pris så ville jo folk likevel se på det som en "billig plass å stå hele arbeidsdagen".

Jeg har selv i over et år nå slitt med å finne P-plass til vanlig fossilbil i gatene i Oslo (nært Solli Plass) - noen dager er jeg heldig, andre ganger sliter jeg i 30 minutter og må til sist parkere 15-20 minutters gåing unna. Etter at jeg begynte å kjøre MS så er det egentlig ikke noen forskjell. Det finnes noen veldig få P-plasser for elbiler i strøket - de er alltid fulle av løv og mjau (og jeg er ikke sikker på om plassene er lange nok for en MS heller...) - alternativet er kommunale plasser med 2 timers makstid - eller parkeringshus til et antall hundre kroner for dagen.

Kanskje 4 timer gratis lading og deretter X kr timen - mellom kl 8 og 16? Deretter inntil 16 timers gratis parkering fra kl 16-08?

I tiden 8-16 ville det nok være fullt uansett og kun mulig for de som ikke skal ordne med barn på morgenen vil klare å få plass...

På Aker Brygge og Tjuvholmen: 20-30 kr timen.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA