Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for oss som er D.. lei av at Tesla ikke finner delene til bilen

Startet av Milzit, torsdag 26. september 2013, klokken 15:37

« forrige - neste »

Milzit

Jeg har en 1.55mm2 skjøteledning. Hvis jeg må bruke denne som en nødløsning, jeg kan da kjøre med 13A på ladeinnstillinger (er det ikke det som er standard)? Jeg må ikke ha noen tykkere?

eledille

#1
Jeg ville sagt 10 A. Om ledningen er lang blir det mye spenningsfall på 13. Men det kan du jo se når du tester.

Om det er en trommel, så husk for all del å rulle ut alt sammen.

Kjøp 2,5 mm2 kabel.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Milzit

Jeg tenkte på hva du stiller ladingen i bilen på. Max er da 13A når du lader med Schuko. Jeg har tenkt å bestille adaptersett fra kirkebo, men dette som en nødløsning nå til helgen. Det er ingen trommel på ledningen.

tomrh

#3
Da jeg prøvde med i-MiEVs 16A kladd og så tynn skjøteledning, stoppet ladingen etter få minutter. Etter at jeg byttet til 2,5mm2 gikk det helt fint. i-MiEV lader på ca 13A.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

sven erik

med en så tynn kabel skal en ikke opp på mer en 9A i max  et par tre timer  så det er helst ikke å bruke
om du ikke vil risikere brann

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA