Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt design på hjemmesiden

Startet av ilmarw, tirsdag 20. mai 2008, klokken 19:45

« forrige - neste »

ilmarw

Hva tror dere om denne bilen: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=13320871

Kanskje det er noen på forumet som selger. Uansett, ville noe sånt vært et godt kjøp? Er det en bestemt batteritype som man må ha, eller fungerer det meste (er jo blybatterier). Hva er rekkevidden på en sånn bil? Ville den klart strekningen Ringerike - Oslo (56 km.) med lading i hver ende også på vinteren? Bakkene opp til Sollihøgda er jo ingen fornøyelse. Er rekkevidden generelt bedre enn Buddy (som jeg har erfaring med)?

Ser at bilen er solgt nå, men lurer fremdeles.

ilmar
Polestar i bestilling

elektrolux

Bilen må være en ideel kandidat for Litium convertering, da ladeteknikken på bly og litium er sammenlignbart, og brukbar om hverandre.

Tenkte på den, men må begrense meg til PSA. Orker ikke tanken på ende flere diagnoseapperater.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

andreash

oj..

Den gikk litt for fort.. Eg har jo ikkje mindre enn 12 maxxima batterier liggende..
Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Nå: Buddy 2007

ilmarw

Du kan jo høre med selgeren om å få telefonnummeret til kjøperen?

ilmar
Polestar i bestilling

andreash

ja, det er ein god idè.

dog hadde eg satt meir pris på en elbil nr 2, med 4 seter

25000,- pluss ett nesten komplett sett med gratis batterier er jo nesten gitt bort..
Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Nå: Buddy 2007

ilmarw

Joda, det er vel det, selv om batteriene var gåene. Broren min kunne tenkt seg noe sånt.

ilmar
Polestar i bestilling

andreash

for ordensskyld var det mine 12 maxxima batterier jeg tenkte på.. forsikringen henta bilvraket mitt, men tok ikkje med batteriene.. Kan ikke selge dem, men kunne fint brukt dei sjølve...
Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Nå: Buddy 2007

ilmarw

Polestar i bestilling

Ken

Vi holder vakt på rimelige biler Andreash. Hva er de bilene som er best egnet til din neste prosjektet?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

andreash

Thanks Ken.

Jeg har forsåvidt ordnet meg med ny EL-bil.. Kjøpte en Post-EL-Bil rundt påsketider..
Men hvis det dukker opp slike biler med mulighet for bruk av mine blybatterier, kan det tenkes at jeg kan benytte meg av to el-biler i familien...

Men hvis vi legger økonomiske og praktiske realiteter til side et øyeblikk.. Så er det et lite håp i meg at jeg kunne involvert meg i et ekte ombyggingsprosjekt. Der det blir vektlagt overdimensjonering av motor og kontroller. For maken til morro El-bil som den jeg hadde, tror jeg vi skal lete lenge etter i Norge...

Hører at Nye Think skal ha fornuftig aks. Men tror vi må under 9sek på 0-100 før du får det jeg liker å kalle overnaturlig akslerasjon.

Uttrykket har sin bakgrunn i min forrige El-bil som opplevdes slik: Tenk deg en godt trimmet ungdomsbil. lukk øynene og tenk deg at du akselererer fra 0-100. Du blir pressa bak i seteryggen. Og så tar du vekk motorlyden... Føles ikke naturlig, men var kjempemorro..
Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Nå: Buddy 2007

hens

12 Maxima bør kunne plasseres i en gamalkewet, serie 1-2-3,
3 under hvert sete, og 2X3 foran.
500A 144volt blir omkring 80 hk på 800 kilo, og med ideell gearing og dreiemomentkurve, vil det kunne forårsake godt under 9 sekunder opp til 100....!
HU HEI HVOR DET GÅR!
Har du noen pris på batteriene Andreash?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

andreash

heisann..

No fanga du interessen min her.. antar at man må skifte litt av originaldelene i en kewet for å få til noe slikt..

veiledende utsalgspris pr.batteri er rundt 3000,-
jeg betalte 1600,-
Det er ukjent hvor mye brannen har påvirka ytelse/kapasitet.
men det er fullt mulig med bud..

evt. hvis noen har en gammel kewet som kan rånes opp litt... :-)
Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Nå: Buddy 2007

bosonic

Sitat fra: andreash på torsdag 08. mai 2008, klokken 07:30

Men hvis vi legger økonomiske og praktiske realiteter til side et øyeblikk.. Så er det et lite håp i meg at jeg kunne involvert meg i et ekte ombyggingsprosjekt. Der det blir vektlagt overdimensjonering av motor og kontroller. For maken til morro El-bil som den jeg hadde, tror jeg vi skal lete lenge etter i Norge...


Ja jeg begynner automatisk å "flire" når jeg tenker på den bilen, andreash. 8)

Det er noe stille her på forumet når det gjelder ombyggingsprosjekter. Er det noen som har prosjekter på gang? Det største "prosjektet" er vel å få et norsk firma / institusjon til å godkjenne delene som skal brukes ("ref tidligere inlegg")
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA