Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Montere fjernstyrt webasto på Nye Think

Startet av tomrh, onsdag 14. november 2012, klokken 13:48

« forrige - neste »

tomrh

Så på Leaf-forumet at det har kommet noe for Leaf: http://www.torquenews.com/1075/add-40-miles-driving-range-nissan-leaf-enginers-add-battery-pack

Håper noe sånt kommer for trillingene. De første imiev'ene hadde jo både 16 kWh og 20 kWh batteripakker: http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV
Jeg mener det allerede skal være plass til ekstra batteri. Det hadde iallefall vært kjekt å kunne kjøpe til litt ekstra!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Director

Imiev 2012

Bjornt

Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

tomrh

Vil jo heller bruke penger på å kjøpe 4 kWh ekstra batteri enn å installere webasto. Om sommeren vil 4 kWh gjøre underverker for rekkevidden, for ikke å snakke om 8 kWh! Tenk å få 180 km rekkevidde.  :o Prisen er ca. 3500 dollar for 4 kWh og 5500 dollar for 8 kWh. Se http://www.pluginamerica.org/accessories/enginer-auxiliary-battery-pack

I prinsippet skulle de kunne gjøre dette for en trilling også, for det er bare et ekstern batteri som kobles på. Tipper muligheten dukker opp snart.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

foxy

kommer jo helt an på om man trenger rekkevidden og det bare om sommeren - jeg koser meg i alle fall med eber og dermed alltid varm bil og nesten sommer rekkevidde som er mer enn nok for meg
I-miev 2011
Asker

tomrh

Enginer tilbyr extension pakke for Toyota Prius også:
http://www.enginer.us/products/conversion_kit.php

Ut i fra dette skulle jeg tro at batteripakkene er generelle og krever bare små tilpasninger til de enkelte modellene. En tilpasning til trillingene kommer nok bare noen etterspør det. Ikke så mange solgte trillinger i USA i forhold til Leaf.

30 - 60 km ekstra rekkevidde hadde vært perfekt for oss mhp hyttekjøring.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

For oss som fortsatt drømmer om range extender til trillingen vår, så skjer det interessante ting i amatør-miljøet på Leaf: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7392.0.html
Skulle tro det gikk an å gjøre det samme for en trilling: å kun koble seg mot batteriets hovedkabler.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

edyrli

Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

bobakka

Jeg er også veldig interessert i batteri extensions.

Ser ut som om eauto har en OK fremgangsmåte med en DC/DC konverter som bringer spenningen opp på riktig nivå. En annen måte er vel å ha en batteripakke som matcher den originale ihvertfall i spenningen.

Syns det er veldig merkelig at alle elbilene, unntatt Tesla, kommer med omtrent samme rekkevidde på maks 200 km sommerstid. Merkelig at ikke feks eGolf som har opsjoner på alt ikke har opsjon på størrelsen på batteripakka.

iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

tomrh

En enkel batteri-"extension" for i-MiEV ville være å oppdatere BMS slik at den topplader cellene til 4,1V (istedet for 3,95V). Da kan man hente ut ca. 15% mer kapasitet fra batteriet, men pga. batteriets levetid bør man være påpasselig på å ikke lade helt opp hver gang men bare når ekstra rekkevidde trengs. Et slikt hack ville vært av interesse siden garantien snart går ut for vår del.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

bobakka

Batteriet lades allerede opp til nesten 4,1 V på min iMiev 2011 modell iflg Canion.
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA