Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Soltak eller ikke?

Startet av Hafting, lørdag 14. september 2013, klokken 01:52

« forrige - neste »

Hafting

Zebrabatteriet er ment å holde varmen selv, men det virker ikke på min think. Står den mer enn 2-3 timer fryser batteriet, og trenger å varmes opp med strøm fra laderen før det går an å kjøre bilen. Så den er plugget inn nesten hele tiden når jeg ikke kjører.

Er det noe håp om at dette kan fikses? Er det mulig å måle hvorvidt BMS prøver å skru på DC-varme, eller befinner alt seg inni batteriboksen? Det hadde vært veldig praktisk å kunne parkere en hel arbeidsdag uten å trenge en stikkontakt. Siden jeg bor i Trondheim er det ikke "bare å dra innom R&S heller".

hma

Først av alt må du lese ut feilkoder på batteriet. Ta kontakt med undertegnede eller Lynet så kan vi ordne det.

DC-varmeren er bygget inn i batteriet, men dens funksjon styres av BMI (styringsmodul på utsiden av batteriet).
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA