Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av Bjoris, fredag 13. september 2013, klokken 11:38

« forrige - neste »

ohh

Sitat fra: den12mann på fredag 06. september 2013, klokken 14:28
Sitat fra: ohh på fredag 06. september 2013, klokken 12:52
Ang luft: Jeg har allerede "funnet" en fartsdump hvor man er nødt for å heve bilen høyere enn "standard" innstillingen på luftfjæringene.

Jeg er fullt klar over at dette er pirk, men jeg mistenker at du har funnet en fartshump :)
Det har du helt rett i :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Stellar

Sitat fra: ohh på fredag 06. september 2013, klokken 12:52
Ang luft: Jeg har allerede "funnet" en fartsdump hvor man er nødt for å heve bilen høyere enn "standard" innstillingen på luftfjæringene.

Man må ikke se seg blind på bakkeklaringen isolert sett, men bakkeklaring kombinert med akselavstand. Jeg har funnet ut at kombinasjonen gjør valget av luft enkelt.
Ingen fartshumper skal være høyere enn 10 cm, er de over det, kan man kreve de senket.

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/luksus-bil-skrapte-asfalten-fikk-senket-fartshumpene/10116969/
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Spooz

Hvorvidt du tar nedi kommer først og fremst an på hastigheten. :) Soltaket på bilen er kanskje noe av det jeg liker aller best. Det gir en ordentlig targafølelse, det er gigantisk og gir masse herlig lys inn i bilen. :)

TS

Sitat fra: bjoris på fredag 06. september 2013, klokken 12:51
Det må da komme en oppdatering på dette med bøyler og fast tak? Eller er det bare vi nordmenn som bruker takbøyler og hengerfeste?
Oppdateringen heter Model X . 
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Griffel

Sitat fra: TS på fredag 06. september 2013, klokken 20:56
Sitat fra: bjoris på fredag 06. september 2013, klokken 12:51
Det må da komme en oppdatering på dette med bøyler og fast tak? Eller er det bare vi nordmenn som bruker takbøyler og hengerfeste?
Oppdateringen heter Model X .
Kombinasjonen takbøyler og falkevinger blir spennende.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

TS

Sitat fra: Griffel på fredag 06. september 2013, klokken 21:01
Sitat fra: TS på fredag 06. september 2013, klokken 20:56
Sitat fra: bjoris på fredag 06. september 2013, klokken 12:51
Det må da komme en oppdatering på dette med bøyler og fast tak? Eller er det bare vi nordmenn som bruker takbøyler og hengerfeste?
Oppdateringen heter Model X .
Kombinasjonen takbøyler og falkevinger blir spennende.

Ja, det blir spennende. De har sagt at de skal løse det  ::)

Forhåpentligvis blir de vingene en opsjon..

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

eledille

Jeg valgte vekk luft fordi jeg har tenkt å eie bilen lenge, og dette er dyrt å bytte.  Bilen kan bare kjøres i joggefart hevet, så det er ikke mye vits, dermed er gevinsten bare komfort, og på det området er jeg ikke så kresen. Videre får stålfjæringen skryt av flere som har peiling. Enklere å justere på også hvis man skulle ønske det.

Jeg valgte faktisk vekk P fordi luft følger med. Hadde jeg fått P med standard dempere og fjærer hadde jeg kjøpt det.

Valgte pano pga takstativ og fordi det er kult. Men engstelig for lekkasjer og trøbbel. Ikke begeistret for tanken på pano om vinteren heller. Hadde ikke valgt pano om det var mulig å få takstativ uten.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Quintilian

Hadde Panotak på min forrige bil; en Skoda Superb 2011... Må si meg 100% fornøyd med det; og jeg kommer ALDRI til å velge en bil uten pano-tak igjen... Jeg så kun oppsider:
1) Opplevde selv inget ekstra "kuldetap" om vinteren
2) Det ekstra lyset var virkelig herlig
3) Kidsa i baksetet kunne se "mer ut" og syntes det var skikkelig stas.

RoadRunner

Subbet i min første fartsdump dag 1 etter levering - nå skjer passering på høy innstilling og i rolige former. Valgte standard tak og angrer ikke. Ser pent ut på utsiden, og pent innvendig, ikke støy. Og aksepterer å kjøre uten skiboks.
Enkelt valg synes jeg. Har fått skriftlig bekreftelse på at service dekker deler til luftfjæring :-).
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

teslaz

Sitat fra: RoadRunner på lørdag 07. september 2013, klokken 01:12
Subbet i min første fartsdump dag 1 etter levering - nå skjer passering på høy innstilling og i rolige former. Valgte standard tak og angrer ikke. Ser pent ut på utsiden, og pent innvendig, ikke støy. Og aksepterer å kjøre uten skiboks.
Enkelt valg synes jeg. Har fått skriftlig bekreftelse på at service dekker deler til luftfjæring :-).
Hei, hvem har du fått skriftelig bekreftelse fra ang. luftfjæring.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Stellar

Sitat fra: RoadRunner på lørdag 07. september 2013, klokken 01:12....
Enkelt valg synes jeg. Har fått skriftlig bekreftelse på at service dekker deler til luftfjæring :-).

Ikke ut over garantitiden går jeg utifra...?
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

eledille

Sitat fra: Quintilian på lørdag 07. september 2013, klokken 00:43
Hadde Panotak på min forrige bil; en Skoda Superb 2011... Må si meg 100% fornøyd med det; og jeg kommer ALDRI til å velge en bil uten pano-tak igjen... Jeg så kun oppsider:
1) Opplevde selv inget ekstra "kuldetap" om vinteren
2) Det ekstra lyset var virkelig herlig
3) Kidsa i baksetet kunne se "mer ut" og syntes det var skikkelig stas.

Så bra, veldig godt å høre :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

FThorsen

Det man burde kunne ha gjort er å lagt inn en obstacle på kartet (litt tilsvarende Homelink funksjonaliteten) slik at bilen automagisk hevet seg hver gang man kjørte over en gitt fartsdump man visste at man ville subbe nedi! På sikt burde man kunne ha delt slik informasjon.
Dette syns jeg bør komme med i ønskelisten på neste Software oppgradering!  :)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

TS

Sitat fra: fthorsen på lørdag 07. september 2013, klokken 12:17
Det man burde kunne ha gjort er å lagt inn en obstacle på kartet (litt tilsvarende Homelink funksjonaliteten) slik at bilen automagisk hevet seg hver gang man kjørte over en gitt fartsdump man visste at man ville subbe nedi! På sikt burde man kunne ha delt slik informasjon.
Dette syns jeg bør komme med i ønskelisten på neste Software oppgradering!  :)

Dette er et stort ønske hos meg også og bør sendes av alle med samme ønske til EUSales@teslamotors.com

Sikkert en enkelt sak for TM
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

MR Tesla

Gummilisten til mitt panotak er allerede gått istykker foran(har bare kjørt 2300 km med bilen) må være av svært dårlig kvalitet-den er også allerede "krøllete" på den ene siden  også. Det suser fra taket fordi det ikke er 100% låst- det hever seg litt i høy hastighet men det er et kjent problem som de skal fikse ved 1 service- litt skuffende dette taket...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA