Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye US options - Svar fra Tesla

Startet av hsalthe, tirsdag 06. august 2013, klokken 20:37

« forrige - neste »

Mr.Zero

Kan nok være svært enig i at trillingene ikke er noe å kjøre fort med på svingete vestlandsveier - men det er vel heller ikke meningen. Nå finnes det senkefjærer å få tak i via breaks.no - noe som forbedrer kjøreegenskapene betraktelig. Anbefales på det varmeste så fremt det kjøres på "normale" veier som også brøytes om vinteren..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Ronny

Sitat fra: gbzdoc på mandag 02. september 2013, klokken 14:46
Hei!

Vi hadde i-miev i ett år, men byttet til Leaf når den kom. Ikke fordi vi misslikte i-mieven på noen måte, men fordi vi så at vi ville kunne velge elbilen enda oftere med Leafen. Dette pga. mer normal bagasjeplass, også med pasasjerer i bilen.

Men etter å ha eid begge er jeg ikke i tvil: Gå for Leaf om økonomien er tilstede.

Jeg sleit med å få kupeen skikkelig varm på i-mieven når det var -15/-20 ute. Med Leafen er det null problem. I tillegg har Leafen gode muligheter for forvarming både med timer og fra App på telefonen som er gull verdt om bilen skal stå ute.

Hadde ikke noe å utsette på kjøreegenskapene på noen av de om vinteren, men nå har vi heller ikke masse bratte bakker der vi bor.

Brodern overtok i-mieven og brukte den på vestlandet. Han likte den ikke spesielt godt siden den er svært lite retningsstabil i høye hastigheter med vind fra siden...

Har samme erfaring etter 30k i miev og 20k i leaf, leaf har noe bedre fremkommelighet, en del bedre rekkevidde og går bedre.
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA