Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Saxo, tirsdag 08. november 2011, klokken 22:22

« forrige - neste »

el nino

Dette høres jo betryggende ut for meg-----Jeg har nemlig bestilt ny Leaf som blir levert av selger på BNH Lillestrøm på Gardermoen d. 25 des. Er pt. i Tyrkia, og fant ut at hverken tog eller buss går inn til Oslo den kvelden. Løsningen på problemet ble at selger fikk mitt flightnr. og stiller med bilen når jeg lander. (Flott service av BNH Lillestrøm) På denne måten er transporten til Oslo sikret HVIS din kjørelengde stemmer. Selgeren skal kjøre 3 mil fra Lillestrøm, og jeg kjører ca.6 mil til Oslo. ;D
Håper på nogenlunde bra vinterføre. Ellers kan jeg vel svinge innom hurtigladeren på Lillestrøm  ;)
Men dette blir spennende! :P

leafeierskien

Sitat fra: kenmyh på onsdag 31. oktober 2012, klokken 10:30
I går kjørte jeg fra Akser til Holter (utenfor Jessheim), litt over 8 mil, på rett over 50% (bikka ned på 5. batteristrek ca. en mil før jeg var hjemme). Temperaturen gikk fra 0 - -4 grader, og sola skinte nydelig! :)

Det var litt køkjøring og omkjøringer for å slippe og stå i kø (innom Strømmen og Lillestrøm).

Så dette betyr vel at jeg ville klart rundt 13-14 mil teoretisk. Lover godt for resten av vinteren! Hjelper nok en del at det omtrent kun er nedover fra Asker til Oslo! :)


Interessant! Kan jeg spørre om makshastighet på veiene du kjørte på?

Et annet spørsmål folkens: Når klimaanlegget vises å trekke 1,5 kw. Er det da 1,5 kw av total batterikapasitet på cirka 24 kw? Altså cirka 6 % av batterikapasiteten på et fulladet batteri?

Thomas Parsli

Batteriet er på 24kWh (kilowatt-timer), så du kan kjøre klimaanlegget i 24kWh/1,5kW = 16h

Hva det blir i prosent er jeg usikker på :D

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Griffel

#648
Sitat fra: montymastiff på onsdag 31. oktober 2012, klokken 11:44


Et annet spørsmål folkens: Når klimaanlegget vises å trekke 1,5 kw. Er det da 1,5 kw av total batterikapasitet på cirka 24 kw? Altså cirka 6 % av batterikapasiteten på et fulladet batteri?
Det er jo dette med effekt og energi som er to forskjellige ting og som det er viktig å skille på.

Energi: kWh, liten k stor W liten h = kilo-watt-timer. 1kWh energi er det samme som 3600 kJ kilo-joule.
SI enheten for energi er J joule, 1 J = 1WS Wattsekund

Effekt: kW liten k stor W kilo-watt. Enheten W watt skrives stor W eller med liten w når det skrives som et ord watt, dette gjelder forøvrig alle enheter oppkalt etter personer som for eksempel A-ampere, V-volt, J-joule, K-kelvin etc.  
SI enheten for effekt er W
prefikset k er kilo som betyr 1000.

Motoren din trekker nok en gjennomsnittlig effek på  8-15 kW fra batteriet avhengig av bakker, hastighet og kjørestil, så et klimaanlegg øker nok da effektuttaket med 10-15% med tilsvarende kortere rekkvidde, omtrent som skistativ eller et åpent vindu.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Rio

Sitat fra: montymastiff på onsdag 31. oktober 2012, klokken 11:44

Et annet spørsmål folkens: Når klimaanlegget vises å trekke 1,5 kw. Er det da 1,5 kw av total batterikapasitet på cirka 24 kw? Altså cirka 6 % av batterikapasiteten på et fulladet batteri?

Her blander du effekt (kW) og energimengde (kWh - kilowatt-timer) som er lagret i batteriene.

Hvis batteriene på Leaf har en kapasitet på 21 kWh, så kan du trekke 2,1 kW i 10 timer. Eller 10 kW i 2,1 timer.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

kenmyh

Sitat fra: montymastiff på onsdag 31. oktober 2012, klokken 11:44
Sitat fra: kenmyh på onsdag 31. oktober 2012, klokken 10:30
I går kjørte jeg fra Akser til Holter (utenfor Jessheim), litt over 8 mil, på rett over 50% (bikka ned på 5. batteristrek ca. en mil før jeg var hjemme). Temperaturen gikk fra 0 - -4 grader, og sola skinte nydelig! :)

Det var litt køkjøring og omkjøringer for å slippe og stå i kø (innom Strømmen og Lillestrøm).

Så dette betyr vel at jeg ville klart rundt 13-14 mil teoretisk. Lover godt for resten av vinteren! Hjelper nok en del at det omtrent kun er nedover fra Asker til Oslo! :)


Interessant! Kan jeg spørre om makshastighet på veiene du kjørte på?

Et annet spørsmål folkens: Når klimaanlegget vises å trekke 1,5 kw. Er det da 1,5 kw av total batterikapasitet på cirka 24 kw? Altså cirka 6 % av batterikapasiteten på et fulladet batteri?

Fartgrensa lå mellom 80-100 ettersom hvor på strekningen jeg var, jeg lå vel selv rett over og rett under 90 hele veien :) Litt ettersom hvordan veien gikk.
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

Astepsy

then the GOP wanted to setup a talk group or something like that, and harry reid and the crew are still saying NO DEAL <a href=https://fastpriligy.top/>priligy precio</a> Hypothyroidism Because of similarities between the alpha subunit of thyroid stimulating hormone TSH and hCG, hypothyroidism may stimulate ovarian and cyst growth 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA