Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Min første Tesla :-)

Startet av Restusj, lørdag 31. august 2013, klokken 00:10

« forrige - neste »

Restusj

En av mine bekymringer rundt denne fantastiske bilen er løsningen Tesla har valgt for dørhåndtakene. Der har allerede vært en del problemer rundt automatikken og diverse, men dette er nå ordnet. Likevel, når vi i Norge tar turen til høyfjellet og setter bilen fra oss på en forlatt parkeringsplass i minus 15 grader, hva skjer når vi returnerer et par dager etter? bilen er nedsnødd og alt er frosset fast. I dagens bil, må man grave frem bilen og dra i dørhåndtaker (som alltid står i posisjon til å dras) for deretter å prøve å få start på motoren.

I en nedfrosset Model S, må man først få ut dørhåndtakene før man før åpnet bilen. Sideruten går også ned en glipe for at du skal få opp døren så da må man sørge for at der ikke ligger is nede i karmen. Dette virker lite praktisk og spørmålet om dette systemet vil holde i lengden og man alternativt MÅ ha den i garasje eller tildekt i kulda. Alternativt ta toget til Geilo..

S85, 85kW, Grå, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Park, Nappa-skinn, Vinterpakke, dobbeltlader,

Amper

du bruker appen til å varme opp bilen i god tid før du skal kjøre eller inn i bilen.. bare pass på at du har godt med strøm når du parkerer (eller har lading tilgjenglig..)
P85D :o)

Stellar

Mener å ha lest et sted at når man kjører i gang varmeanlegget i bilen, vil det sive luft ut ved håndtakene. Noen som kan bekrefte eller avkrefte?
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Cirion

Neida, er ikke så ille  ;D

Du drar bare fram mobilen og slår på varmen. Trenger ikke å starte motoren... 6kw varmeapparat funker nok helt rått (fram til batteriet er tomt). Funker nok best om du parkerte med nok strøm eller har koblet den til et motorvarmer uttak. Beste av alt, er at du kan gjøre det fra hytta, før du kommer til bilen.

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Nuvolari

Sitat fra: Restusj på fredag 23. august 2013, klokken 13:39
En av mine bekymringer rundt denne fantastiske bilen er løsningen Tesla har valgt for dørhåndtakene. Der har allerede vært en del problemer rundt automatikken og diverse, men dette er nå ordnet. Likevel, når vi i Norge tar turen til høyfjellet og setter bilen fra oss på en forlatt parkeringsplass i minus 15 grader, hva skjer når vi returnerer et par dager etter? bilen er nedsnødd og alt er frosset fast. I dagens bil, må man grave frem bilen og dra i dørhåndtaker (som alltid står i posisjon til å dras) for deretter å prøve å få start på motoren.

I en nedfrosset Model S, må man først få ut dørhåndtakene før man før åpnet bilen. Sideruten går også ned en glipe for at du skal få opp døren så da må man sørge for at der ikke ligger is nede i karmen. Dette virker lite praktisk og spørmålet om dette systemet vil holde i lengden og man alternativt MÅ ha den i garasje eller tildekt i kulda. Alternativt ta toget til Geilo..

Det er flere biler som har samme løsning mtp at vinduene går litt ned når døren åpnes. Meg bekjent har iokke dette gitt noen særlige problemer.

Dørhåndtaket har en betydelig skyvktraft utover så den skal takle en god del is.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

jkirkebo

Sitat fra: Cirion på fredag 23. august 2013, klokken 13:46
Neida, er ikke så ille  ;D

Du drar bare fram mobilen og slår på varmen. Trenger ikke å starte motoren... 6kw varmeapparat funker nok helt rått (fram til batteriet er tomt). Funker nok best om du parkerte med nok strøm eller har koblet den til et motorvarmer uttak. Beste av alt, er at du kan gjøre det fra hytta, før du kommer til bilen.

Det blir litt vanskelig for oss som har dårlig eller manglende mobildekning på hytta...

Nei, vent, jeg har jo ice.net router på hytta. Får koble bilen til det trådløse nettet der :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hhartes

Kan hende bakluka kan brukes hvis varme og dører ikke vil/kan (lite strøm)?
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Cirion

Jeg kan bekrefte at bilen foretrekker Wifi om den får det...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

HABEL

Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Stellar

Sitat fra: HABEL på fredag 23. august 2013, klokken 14:10
Uansett er nok denne ikke å forakte:
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/model-s-outdoor-car-cover

Jeg kommer i alle fall til å bestille meg en.

Yes, sånn skal jeg ha også:-) Litt stiv pris, men regner med dette er god kvalitet som ikke begynner å sprekke og revne med det første. Vet enkelte rimeligere dekker har blitt ødelagt da de er pakket sammen våt og blitt morken.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

fonberg

Sitat fra: Stellar på fredag 23. august 2013, klokken 14:27
Sitat fra: HABEL på fredag 23. august 2013, klokken 14:10
Uansett er nok denne ikke å forakte:
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/model-s-outdoor-car-cover

Jeg kommer i alle fall til å bestille meg en.

Yes, sånn skal jeg ha også:-) Litt stiv pris, men regner med dette er god kvalitet som ikke begynner å sprekke og revne med det første. Vet enkelte rimeligere dekker har blitt ødelagt da de er pakket sammen våt og blitt morken.

Noen som vet norsk pris på trekket?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA