Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: El-sykkel med hjelpemotor inntil 45 km/h

Startet av dj_beirut, onsdag 07. august 2013, klokken 14:00

« forrige - neste »

dj_beirut

Hei

Jeg har kjøpt meg en ny Tekna fra ECO Car i bergen... har ikke fått den enda men de har sagt at det er en fullverdig norsk bil med alt det måtte innebære blant annet batterivarmer.

Nå ser jeg på finn følgende annonse:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43034664
hvor det står følgende:

PS! Dette er en NORSK bil med norske spesifikasjoner - med andre ord - denne tåler norske forhold!
Må IKKE sammenlignes med import fra USA / Europa!

jeg lurer på hva som menes med det? altså forskjell mellom den europeske og den norske versjonen av bilen?


Trond Arve

Noen 2011- og 2012-modeller fra USA (og muligens Europa) hadde ikke vinterpakke, tror også noen mangler hurtigladerkontakt(?). Usikker på hva som er ståa for 2013-modellene.

Forhandlere (og privatselgere) bruker dette for å skape usikkerhet. I skammekroken med dem!
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

dj_beirut

hmm.. blir bare litt usikker.
han i Eco Car garanterer at det er ingen forskjell på den bilen jeg har bestilt og den som blir levert av nissan norge verken i garanti eller utstyr. men jeg blir litt usikker for det om nå jeg hører sånt! :/

Elmo

USA-import bilene har jo problemer med både radioen og Carwings, og garantireparasjoner.

Men EU-import bilene ville jeg ikke vært særlig skeptisk til.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Leaf_entusiast

De europeiske bilene er i utgangspunktet helt identiske. Garantien gjelder over hele Europa. Den er identisk på batteri/fremdrift (5år/100.000km) og på rust 3/12 år. På det øvrige er europagarantien 3år/100000 mens Nissan Norge gir 5år/100000km. Det er dog en del importører som kjøper forlengelse av garantiselskap (kan være mer krevende å benytte), står for restgarantien selv eller kjøper den hos Nissan Europa. I det siste tilfelle er den da identisk med norske.

De nye Teknaene leveres med standard varme i seter foran og bak, ratt og speil. De fleste hevder at de også har varme i batteripakken. Nissan Norge sier at det gjelder kun i skandinavia, men det er jo tull siden alle i USA og Canada har det som standard.

Varme i batteripakken er faktisk omdiskutert. Du kan se på denne linken her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8284.msg99475.html#msg99475


dj_beirut

takk for mange gode svar..
jeg får krysse fingrene og håpe på det beste. jeg har ikke klart å finne noe info om ECO Car så får satse på at det går bra! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA