Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Deler til LEAF, skader, vrak osv.

Startet av -eivindOttar, fredag 26. juli 2013, klokken 23:37

« forrige - neste »

-eivindOttar

Heihei =)
Skrota en ubrukelig Ford Mondeo nylig og har ættekvært byinnt å vurdere elbil. Har en kompis som har en Leaf og en Buddy, òg en kompis igjænn som har en Buddy. En Buddy e vel det æ vurdere som førstegangsbil.

Æ har jo ikkje tænkt så mykkje på at elbiln må takle beinharde vintra her nordpå. ,men ætterå ha gløtta litt ruindt her inne på forumet så skjønne æ jo det.

Hiv ut nån linka tell elbila som nu iaillefaill æ syns e pritty cool.


Konseptbil Honda: Kanskje litt girly ;)

http://www.belowtheclouds.com/2009/10/14/konceptbilen-honda-ev-n/

Trabant:
http://www.belowtheclouds.com/2009/11/17/trabant-ateruppstar/

Nye NMG2 Myers motor:
http://myersmotors.com/

Kor praktisk de e veit æ nu ikkje, men stilig va de ;)
HARSTAD. Ja, æ e nu en ækte Kilbotning, dvs en som e oppvoksn i Kilbotn, ei mil sør førr Harstad.

tomrh

Bli litt lei av konseptbila som ailler bli nå av, går 13 på dusinet. Men...koffør vil du absolutt ha Buddy? Økonomi? Hvis Leafen e altførr dyr, så kanskje du kan strekk dæ te en trilling (Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero, Peugeot Ion)? Det e nåtidens teknologi, mens Buddy e gårsdagens. Du vil ikkje ha nå prakk med dem, og batteriet vil var lenge etter at karosseriet ha rusta sundt. Tru mæ. Trillinga og Leaf fungere i kalde vintra, vi har da 20 blå her i Trøndelag óg. Og de kan hurtiglades, nåkka Buddyen ikkje kan. D e no planlagt ein hurtiglader på Sortland ser æ, og forhåpentligvis kjem d fleir også nordpå.

Hilsen en utfløtta nordlending som har gjort nord-trønder av sæ. :-)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

-eivindOttar

Godt du sa det. Buddyen blir mæst vurdert på gruinn av økonomi ja, men om det e gårdagens tekno, så revurderes deinn glatt ;). Genialt at det e folk som kainn få mæ tell å ta tell vettet. Glimrende forum. Æ kjøre i bæste faill 3.5 mil på besøk, men om Buddyen vare 7 mil e vel kanskje heiller tvilsomt.

Har førrøvrig bodd på Ila og i Fagerlia tidligere i 95-97. Det va artig nok ;)
HARSTAD. Ja, æ e nu en ækte Kilbotning, dvs en som e oppvoksn i Kilbotn, ei mil sør førr Harstad.

tomrh

Sitat fra: -eivindOttar på torsdag 11. juli 2013, klokken 23:48
Godt du sa det. Buddyen blir mæst vurdert på gruinn av økonomi ja, men om det e gårdagens tekno, så revurderes deinn glatt ;). Genialt at det e folk som kainn få mæ tell å ta tell vettet. Glimrende forum. Æ kjøre i bæste faill 3.5 mil på besøk, men om Buddyen vare 7 mil e vel kanskje heiller tvilsomt.
Æ trur at en trilling med dieselvarmer e et bra valg. Da vil du fint klar dine 3,5 mil både tur og retur også vinterstid, de som har det oppgir vinter-rekkevidde på 10 mil. Uten dieselvarmer kan det nemlig hold hardt i februar i -20 grader. Æ har ikkje dieselvarmer, og sjøl med massiv forvarming så kryp rekkevidden uansett ned t berre 6-7 mil de aller kaldaste dagan. Om sommar'n klare æ forøvrig lett 120 km.

Sitat fra: -eivindOttar på torsdag 11. juli 2013, klokken 23:48
Har førrøvrig bodd på Ila og i Fagerlia tidligere i 95-97. Det va artig nok ;)
I Trondheim ja, da kjenne du forholdan i Trøndelag. Bra med snø i Fagerlia, kan vær kaldt å. i-MiEV e ypperlig på snøføre. Med omtrent all vekta plassert over bakakseln e fremkommeligheta ikkje nå å si på, og ESP forhindre spinn og skrens.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA