Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bestilte bil til gammel pris, men nytt utstyr, ikke f.

Startet av Inv, fredag 06. desember 2013, klokken 17:05

« forrige - neste »

Inv

Må jo være passe genialt eller? Dombås, lillehammer osv. Trenger ikke betale ei krone for strøm og slipper og tenke på at bilen skal lades hver natt.

Øyvind.h

Sitat fra: Inv på torsdag 28. november 2013, klokken 21:01
Må jo være passe genialt eller? Dombås, lillehammer osv. Trenger ikke betale ei krone for strøm og slipper og tenke på at bilen skal lades hver natt.
Å basere seg ene og alene på superlader sparer sikkert noen kroner i strøm, men vil tro man får svi mtp. batteriets levetid.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. november 2013, klokken 21:14
Å basere seg ene og alene på superlader sparer sikkert noen kroner i strøm, men vil tro man får svi mtp. batteriets levetid.

Det skal vel heller ikke gi så god "timelønn" om man sitter der og venter på at den skal lade heller :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Trustno1

Å lade bilen er så ekstremt liten del av totalkostnaden på å eie bilen, så skjønner ikke at noen engang gidder å tenke på å prøve å spare noen få kroner på dette. Måtte isåfall være om du kjørte taxi og 100.000km i året eller noe.

Inv

Men ser for meg det kan være veldig praktisk om man har "glemt å lade".

Muffinman

Med en superlader like rundt hjørnet ville jeg fylt på en "skvett" når jeg hadde behov for det men aldri ellers. Lading kun med disse er nok hardt for batteriet, og dessuten har jeg andre ting å bruke tiden min på. Tar heller den halvtimen hjemme sammen med barna enn å vente på lading mens jeg fryder meg over å ha spart 25 kr i strøm...

Knut Øygard

Jeg bodde på Gol når jeg kjøpte Teslaen. Bor nå i Oslo men har nesten ukentlig jobbreiser til Gol og Aurland. Kom fra Aurland i dag, er på Gol nå og kjører til Oslo i morgen.

Prøver å unngå for mye hurtiglading: akkurat nå står bilen og lader i kjelleren på Pers hotell. Men det er kjekt å ha hurtigladerne i nærheten. Det gir trygghet og fleksibilitet. Hvis bilen slutter å lade i natt kan jeg toppe opp noen minutter på hurtigladeren før jeg kjører i morgen. Og hvis jeg plutselig finner ut at jeg skal kjøre langt i morgen kan jeg også hurtiglade litt. Savner tilsvarende mulighet i Oslo - der har jeg kun 10 Ampere i garasjen og må planlegge litt mer.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA