Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer model S

Startet av OneMore, torsdag 24. mai 2012, klokken 20:25

« forrige - neste »

OneMore

Folks, til IV-Meter trenger jeg permanent 12V.

Har noen tips på hvor jeg enklest henter det ut,
eller bør jeg lage egen kurs fra batt ?

-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

elektrolux

Bilradioen har 12V permanent på og via tenningslås.  ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

#2
Hvor mye strøm trekker IV-meteret? Tipper det er bare noen få mA og da trenger det ikke egen kurs.

Det er permanent 12V på (sigarettenner)uttaket under gearvelgeren også.

Edit: ifølge mine beregninger ut fra dataene trekker IV-meteret ca 900 mA (eller 0,9 A) når det er i drift (tenninga er på) og ca 2 mA i stand by.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

OneMore

Jepp, stemmer det ! Noen få mA.

Fine tips fra dere, poenget mitt er å finne den bunten hvor det er lettest og sette på en strømtjuv.


-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

cra

Sitat fra: OneMore på mandag 07. mai 2012, klokken 22:13
Jepp, stemmer det ! Noen få mA.
Fine tips fra dere, poenget mitt er å finne den bunten hvor det er lettest og sette på en strømtjuv.

På Think Classic er det enkelt å plukke ut radio'en og finne kontakta det er 12V på. Bare mål mellom en av de nest ytterste i ett av hjørna og mot jord så finner du den. Jord var ytterst på hjørnet. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hens

Trekk ut lighterpluggen og ta ut spenning med en tvekjønnet flatstikker.

NB! Senter skal være pluss!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA