Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Order on hold

Startet av Leif Leaf, fredag 12. juli 2013, klokken 20:51

« forrige - neste »

Leif Leaf

Går det an å fjerne Ok/Decline-knappen på skjermen når man skal bruke navigasjonen? Det burde finnes en "master-Ok" som man kan velge for all framtid så man slipper å bekrefte Ok hver gang man skal kjøre.
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

BE

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

knnygar

Har irritert meg over denne eg også  :(
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

RuneW

Alle gjør det i starten.

Jeg tror mange som meg rett og slett har sluttet å trykke på knappen. Det var bare i starten det var morsomt å følge med på min egen kjøring. Nå føler jeg ikke lenger noe behov for å registrere min kjøring i Carwings-systemet og gidder følgelig ikke å trykke på den /&%¤/%&¤( knappen. Bruker den kun når jeg en gang i halvåret må kjøre på kart.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Thomas Parsli

Når du trykker "Ok" sendes en del informasjon til Nissan i løpet av kjøreturen og siden andre enn den som trykket på knappen kan bruke bilen er det (dessverre) fornuftig at man må gjøre valget hver gang.

Det jeg ikke liker er at jeg må tillate oversending av denne informasjonen til Nissan for å kunne velge bluetooth-enhet (vi er to som bruker bilen), eller ringe med bilens telefonbok.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

RuneW

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 01. juli 2013, klokken 10:17
Når du trykker "Ok" sendes en del informasjon til Nissan i løpet av kjøreturen og siden andre enn den som trykket på knappen kan bruke bilen er det (dessverre) fornuftig at man må gjøre valget hver gang.

Det jeg tenker om dette er:

A. Nissan høster den infoen de trenger enten man gjør det ene eller det andre.

B. Nissan går glipp av masse info som kunne ha vært brukt til å forbedre produktet deres fordi de har gjort det så irriterende knotete for folk.

Enten A eller B gjelder så er det like dumt.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

cra

Dette er nok noe vi kan takke advikatstanden i USA for, tipper jeg. Der risikerer men jo å bl saksøkt i begge ender om man ikke har sørget for å ha dekket seg på alle bauger og kanter. Tenk bare på "vehicles in the mirror may be closer than they appear". (Som burde hett "The idiot in the mirror is closer then he may appear")
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

RuneW

Sitat fra: cra på mandag 01. juli 2013, klokken 15:24Tenk bare på "vehicles in the mirror may be closer than they appear". (Som burde hett "The idiot in the mirror is closer then he may appear")

Hehe, ja du sier noe  ;D

Denne teksten er forøvrig genialt brukt i denne scenen:
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA