Elbilen som kan ta livet av deg

Startet av Laban, torsdag 14. august 2008, klokken 12:39

« forrige - neste »

Laban

Ikke verdens beste rekalme for Reva på Hengar.no i dag (ikke verdens nyeste innslag heller så vet ikke hvorfor de tar det opp i dag).

http://www.hegnar.no/motor/article304907.ece

Er det ikke gjort forbedringer siden 2007 på Reva?

Den er jo registrert som motorsykkel, så det riktigste ville vel vært å sammenligne dette med en krasjtest med motorsykkel (som heller ikke vile sett særlig bra ut).
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

ravn

Jo biler produsert i år har fått oppgradert sikkerheten noe.

SitatThe 2008 REVA i has a further extended safety package to enhance frontal and side impact protection.

Regulated by its weight and power output (400 kg without batteries and 15kW respectively), REVA i is essentially classified as a Quadricycle. Designed for low speed city mobility on congested roads, crash testing is not a part of the regulatory approval process. The REVA i however has been successfully, independently and voluntarily frontal-crash-tested for city speed driving conditions at 40 km/h by ARAI (The Automotive Research Association of India).

With over 42 million Km driven by customers globally and over 5500 years of ownership with no reported serious injuries, REVA possesses an exceptional safety record in over 13 countries.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

elektrolux

Hva mener Reva med suksessfull krashtest i 40 km/ timen.

Dersom føreren kan spasere ut av kjøretøyet etter en kollisjon i den hastigheten har vi ikke mye å klage på.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ravn


Kanskje at de suksessfullt klarte å kræsje :P

Nei de fikk godkjent på testen, så det må vel bety at det ikke var personskade.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

hens

Ut fra denne testen burde alle biler chrashtestes med 80 % av topphastighet.

Pussig  forresten, at Hegnar's imperium plutselig har blitt en slags guru på trafikksikkerhet!
Egentlig bør han holde seg til økonomi, men jeg har mine tvil også når det gjelder den siden av saken:
Jeg sto parkert ved 7-11 på Ullern da Hegnar svingte innom, han kastet et blikk på Thinken, og jeg nevnte at det burde være noe for han, ettersom han var Økonom.
"Den er for dyr" sa han, idet han satte seg inn i sin Maserati som koster et par  Think'er i året å holde i drift.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Ken

Elbiler må nok oppleves først før de fortrinnene åpenbare seg. Godt om bilene kunne leies en periode, nok til å skape en viss avhengighet.

Det er helt sikkert at bilene våre holder pris mye bedre enn Masserati gjør ;)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA