Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dekk og felger

Startet av tomrh, mandag 01. juli 2013, klokken 22:58

« forrige - neste »

tomrh

I batteriprodusenten GS Yuasa sine batteritester lader man opp til 4,1V, men BMS i bilen begrenser det til 3,955V. Det gir jo vesentlig lengre batterilevetid enn testene, og vi eiere slipper å tenke på 80% lading og kan bare plugge i. Likevel leker jeg med tanken på en eller annen måte å kunne få BMS til å lade helt opp til 4,1V. Hvilken rekkevidde ville man fått da? Noen med kvalifiserte gjetninger?

Denne tråden fører sikkert ikke noen steder (akkurat som trimmetråden min), men rart at ingen har begynt å modde trillingene sine? Må vel vente til garantiene går ut sikkert, da blir det vel litt Reodor Felgen takter rundt omkring. Ekstra rekkevidde hadde vært kjekt å ha de få gangene man er på lengre turer ihvertfall.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA