Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dekk og felger

Startet av Leif Leaf, søndag 30. juni 2013, klokken 23:40

« forrige - neste »

kjam

Er det noen som kan fortelle om erfaring med 2013 modellen? Er det bedre rekkevidde? Noen som har skaffet seg 2013 leaf og kan fortelle litt om erafring?
Ny Euroleaf 18.07.2013
Outlander phev 11.03.2014

kjbu

Hei

Såg en video med test av 2013 vs gammel modell. Den viste tilnærmet identisk kjørelengde så lenge du ikke bruker varmeapparatet. Batteriet er akkurat like stort på ny modell.
Når varmeapparatet tas i bruk, vil det hjelpe med varmepumpen som gir mer effektiv varme. Er det veldig kaldt, under minus 10, fungerer varmepumpen dårlig og du vil bruke (nesten) like mye strøm på oppvarmingen som de uten varmepumpe.

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

kjam

Men bilen har jo blitt noen kilo lettere leste jeg noen sted og at en ny drivlinje. Dette medfører vel noe mer rekkevidde? Noen som vet noe om det?
Ny Euroleaf 18.07.2013
Outlander phev 11.03.2014

eivisa

Jeg merker ingen forskjell på om jeg er en eller tre i bilen, samme kjørelengde...
Så at bilen er noe lettere, tror jeg ikke er merkbart. ;)
I dag kjørte jeg 127 km på 80% lading, og hadde 3,2kw igjen.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Lynet

Den nye skal ha 5kW PTC element også i varmeapparatet som tar over når utetempen blir så lav at varmepumpen har lav virkningsgrad (ca under -10)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA