Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf 2013. 400v Rød Mennekes

Startet av Neemaz, tirsdag 21. mai 2013, klokken 04:43

« forrige - neste »

Neemaz


Ser consumerreport.com kommer med en full roadtest imorgen, imellomtiden har de lagt ut denne videon

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UhSbE24hRH0


Kan ikke si jeg gleder meg mindre  :o :o :o :o

Lokführer

Gjorde den egentlig så god figur der? Understyrt med sladd..
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Havebigfun

De sved ihvertfall av dekk for noen 1ooo kroner.
TMS er uansett for tung til å være skikkelig sportsbil.

RSandven

Har venta lenge på å se Model S drifte.
Var litt slik jeg regna med, hvis du legger den opp kraftig før svingen, vil den klare seg bra. Men kan nok kanskje være litt tung til å kunne endre vektfordeling underveis i en sladd.

Ved 0:20 sek så ser da ikke så værst ut :) Blir spennende med gode vinterdekk og hardt underlag hvertfall!
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Dr.Ling

Det der så ikke bra ut.

Får meg til å revurdere annonsen for AE86'en jeg nettopp la ut ;)

Kanskje vi må spare til en sånn:

P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Lokführer

Etter å ha sett "driftingen" noen flere ganger, så synes jeg det er enda verre. Spol til 29-30-31 sek. Det er faktisk tragisk å se på. De skulle fått Chris Harris til å prøve den, han har jeg litt sansen for.
Dette er uansett ingen driftebil og jeg håper inderlig ikke at den får noe rykte på seg for å være det. Da blir forsikringen håpløs etterhvert.

Det som er positivt med filmsnutten, er at den ser ut til å være vanskelig å få ut i sladd, noe som bidrar til høynet sikkerhet.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lokführer

Hvilken modell kjører de egentlig?
Standard?
http://www.consumerreports.org/cro/video-hub/cars/hybrids--alternative-fuel/2013-tesla-model-s-in-testing/14786539001/2098846160001/

Han sier i filmen at de valgte luftfjæring som tilleggsutstyr, så det tyder på at de har standardversjonen.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Dr.Ling

Jeg har til nå bare eid biler med bakhjulstrekk - for litt moro på glatta eller bane. Model S har heldigvis bakhjulstrekk, og jeg foretrekker overstyring fremfor understyring, men den er nok den første bilen jeg helst ikke vil skli rundt i. Den er alt for stor og dyr for sånt. Den er som andre skriver slett ingen sportsbil, men en familiebil.

Tror Chris Harris vil finne Model S snedig og rask, men med helt ordinære kjøreegenskaper, og alt for tung.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Gjermund

Sitat fra: Dr.Ling på torsdag 09. mai 2013, klokken 14:18
Jeg har til nå bare eid biler med bakhjulstrekk - for litt moro på glatta eller bane. Model S har heldigvis bakhjulstrekk, og jeg foretrekker overstyring fremfor understyring, men den er nok den første bilen jeg helst ikke vil skli rundt i. Den er alt for stor og dyr for sånt. Den er som andre skriver slett ingen sportsbil, men en familiebil.

Tror Chris Harris vil finne Model S snedig og rask, men med helt ordinære kjøreegenskaper, og alt for tung.

Jeg har også stort sett hatt bakhjulstrekk, og foretrekker det, og er enig, den er for stor på de felste områder for å kunne sladde kontrollert, tror det bare er fordel om den ikke logrer så lett, men jeg synes også overstyring er lettere å forholde seg til enn understyring.

sindrej

En stor tung bil er enklere å kontrollere i en sladd enn en lett (og spesielt kort) en, den blir tregere og mer forutsigbar i bevegelsene.  Det betyr ikke at den er mer gøy, heller motsatt.  TMS er en komfortbil og ingen sportsbil, så en skal ikke ha forhåpninger om at det er noen driftebil selv om den har bakhjulstrekk.  For å få en god sladdebil må en nesten også ha lsd.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA