Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prøvekjøring av Model S

Startet av Roy, fredag 12. april 2013, klokken 08:14

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 26. mars 2013, klokken 15:19
Her er bilene fra BNH Ski - løp og kjøp!  8)

Kun sølv? Du er sikker på at dette ikke er biler som alt er bestilt men ikke levert, f.eks til hjemmehjelpstjenesten eller lignende? Hvis det var biler på lager ville jeg forventet en god blanding av farger...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BE

Alle bilene er påmontert sidelister, så de er nok bestilt.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Roy

Det virker som et fornuftig valg å bytte til elbiler i hjemmehjelpstjenesten :)

Venter i spenning på noen import priser, så kanskje det blir tid for å velge norsk eller import.

Billigste norsk på finn er denna http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40223909 til 205,000kr. Riktig nok må den fraktes fra vestlandet til Trondheim for noen kroner også.

Neste er en 1.gen 2013mod gått 10km http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40517230 til 217,900kr.

Mr.Zero

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 26. mars 2013, klokken 15:39
Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 26. mars 2013, klokken 15:19
Her er bilene fra BNH Ski - løp og kjøp!  8)

Kun sølv? Du er sikker på at dette ikke er biler som alt er bestilt men ikke levert, f.eks til hjemmehjelpstjenesten eller lignende? Hvis det var biler på lager ville jeg forventet en god blanding av farger...


Ikke vet jeg om de er solgt, men ble nå et fint påskebilde tatt i fart fra min C-Zerooo.. Vekker uansett litt oppsikt der de står plassert og lader til 100% via solcellepanelet...hehe.. Var en skikkelig spøk, altså.. ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Roy

Da kan jeg endelig svare på tråden selv: Ja, Leaf passer for oss :)

Gammeltraktoren ble solgt plutselig, så da ble det litt hastverk (lystverk) for å få Leaf i garasjen.

Det gjorde at vi ikke hadde tida til å vente 2mnd på en Leaf fra USA, og skulle man kjøpe en Leaf fra en importør i Norge ville ikke besparelsen være så stor.

Samt at forhandlere har behov for å selge unna før den oppgraderte modellen kommer, så vi fant etter noe leting og forhandling en ny rød Leaf hos Steinkjer Bil til den nette sum av 235,000kr med vinterhjul og ferdig levert på gata.

Hentes til onsdagen :)
Jomfruturen blir fra Steinkjer til Trondheim - 119 km, 1 time og 41 min. Bilen skal så videre brukes til et møte i sentrum Trondheim før jeg drar hjem for kvelden. Jeg har kanskje ikke tida til noen hurtiglading på Værnes, for avreise fra Steinkjer blir ca 16:00 og møte i Trondheim starter 18:00. Vi får se, men rekkevidden burde jeg ikke trenge bekymre meg for.

Været blir 13 grader og sol sier Yr.no. Veien er greie E6 veier med fartsgrenser opp mot 80km/t. Jeg er fra før en avslappa sjåfør og ligger vel med cruise controllen når jeg finner ut hvordan den fungerer.

BE

Gratulerer med valget, du kommer til å kose deg masse. Det høres ut som en kanonpris!

Forresten skal du slite med hvilepulsen din når du passerer 100km på første turen, tipper det da begynner å bli få streker igjen. Men det går helt sikkert bra, pass bare på å ikke fyre for mye med varmeapparatet i starten, og pass på at det er rikelig med luft i dekkene. Det tar nok noen turer før du kjører optimalt og kan presse ut enda noen mil av batteripakken. (Altså til DU er innkjørt, bilen og batteriene krever ingen innkjøring)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Roy

Sitat fra: BE på mandag 13. mai 2013, klokken 14:50
Gratulerer med valget, du kommer til å kose deg masse. Det høres ut som en kanonpris!

Forresten skal du slite med hvilepulsen din når du passerer 100km på første turen, tipper det da begynner å bli få streker igjen. Men det går helt sikkert bra, pass bare på å ikke fyre for mye med varmeapparatet i starten, og pass på at det er rikelig med luft i dekkene. Det tar nok noen turer før du kjører optimalt og kan presse ut enda noen mil av batteripakken. (Altså til DU er innkjørt, bilen og batteriene krever ingen innkjøring)

Takk :) Den siste uka er ikke varmeapparatet brukt i bilen og forstår jeg rett bruker ikke Leaf så mye strøm ved bruk av AC, eller bare åpne vinduet litt for luft. Jeg er ikke personen som må ligge 10-20km/t over fartsgrensa, så med strømforbruket i bakhodet ligger nok cruise controllen på fartsgrensa. Satser på den gjør en god nok jobb med strømforbruket og ikke minste det en CC skal gjøre :)

Hvilepulsen blir nok høyere og høyere ettersom en nærmer seg Trondheim, spesielt om jeg ikke hurtiglader på Værnes. Til daglig vil det ikke være noe problem siden den lades hver natt hjemme og hver dag på jobb.

Nå ser det ut som det blir på torsdag istedet, så da har man god nok tid til å kjøre innom Værnes. Værnes-Trondheim er også strekningen med høyest fart og bilen kan godt bli brukt seinere på kvelden, så er en fordel å ha litt strøm på tanken når jeg kommer hjem.

cra

Der vil nok også være litt å hente på å ikke kjøre med cruisecontrol, men la topografien styre farta. HVis trafikken forøvrig tillater det, da....
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Roy

Vell hjemme etter ca 118km og mot slutten kjenne på Warning Low Battery. Hørte også dama på navigasjon sa jeg kanskje ikke ville klare å kjøre helt hjem :P Ingen skilpadde modus og for det meste 80km/t hele veien. Fulgte trafikken.

Jeg hadde tenkt å hurtiglade på Værnes, men ikke gjort nok resource så fikk ikke betalt og måtte fortsette uten å hurtiglade. Det gikk greit og gjettometeret blinka på 10km når jeg parkerte hjemme i Trondheim.

Turen gikk uten CC. Kun med litt navigasjon og radio, men mot slutten skrudde jeg av alt for å spare strøm og tenkte på hvor mange trær jeg hadde spart,hehe  ;D

Koser meg med bilen, selvom det ikke er noe racerbil :)

BE

Fikk jeg rett i at pulsen kom til å stige noe mot slutten?  ;D
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Roy

Sitat fra: BE på fredag 17. mai 2013, klokken 22:01
Fikk jeg rett i at pulsen kom til å stige noe mot slutten?  ;D

Selvom temperaturen var rundt 16 grader og tørre veier, så var jeg innerst inne litt bekymra helt fra starten i Steinkjer.

Så når jeg stoppa på Værnes og ikke fikk hurtiglada, da gikk pulsen opp et stort hakk,hehe  :o

Fulgte med på antall Miles (LCD skjermen viser Miles :S) igjen på navigasjon og antall Miles Energy Information sa det var igjen. Vet ikke om det er noe mer verdig enn gjettometeret som viser Km.

Jeg hadde et håp om at det fortsatt skulle rekke fint fram, men for hver gang jeg kikka så gikk pulsen litt opp,hehe  :P

Kjørte etter min oppfattelse stabilt og trengte ikke anstrenge gasspedalen noe særlig, selvom jeg ikke lot bilen sakke vesentlig under fartsgrensa i motbakker.

Nå vet jeg i hvert fall at navigasjonsdama, low battery warning og 10km igjen på gjettometeret ikke noe å bekymre seg for :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA