Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen hentet ut vinterdekk på felg hos Tesla ennå?

Startet av FinallyElectricYeah, søndag 13. oktober 2013, klokken 20:54

« forrige - neste »

FinallyElectricYeah

Først og fremst: fikk bilen for 2 uker siden i går og dette er over enhver fantasi og drøm - heeelt rått! Gratulerer til alle som både har bestilt og fått utlevert.

De jeg her henvender meg til er de som har valgt samme som meg dvs performance og med 21" men uten pluss pakke. Er dere fornøyd med valget sett i ettertid? Grunnen til at jeg spør er jo at plussen er blitt et vanligere syn enn noen kunne ane (visste ikke engang det ville være synlig jeg), og som vi vet var det ikke mange kronene som til skilte de to til slutt.

For meg var valget deg jeg vil si "delvis bevisst", men det er sikkert mange av dere som har vært langt mer gjennomtenkt. NB - dette er ikke ment som en tråd for eller mot + da temaer rundt dette allerede eksisterer. Det jeg lurer på er hvilke argumenter føler dere P21" eiere/bestillere står igjen for vårt valg? Hvilke argumenter gir jeg han som en dag skal kjøpe bilen?

Mulig dette i hovedsak er en "mental bug" hos meg, er jo tross alt grisefornøyd med bilen, men takker for alle innspill  :)
P85 sept 2013, C Zero sept 2014, Model X #1342

blokhus

Ikke fått min enda, men jeg valgte + akkurat på grunn av dette. Den merkostnaden tok jeg pga jeg ville ikke angre i ettertid, og samtidig vite at bilen kunne vært enda et hakk bedre i aktiv kjøring som er gøy når man er alene i bilen  :D.

Kjenner jeg meg selv riktig ville jeg gått og fundert på dette så lenge at jeg til slutt hadde byttet i en pluss uansett  :P
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

hoffa

Jeg valgte bort + fordi:

1. Pris. Synest 36700,- tross alt er mye penger.
2. Dekkutgifter. + pakken gir ikke samme muligheten til å rotere dekkene pga. forskjellige
    dimensjoner på foran/bakdekk og felger.
3. Mere kupestøy.

Gratulerer med ny bil. Jeg skal vente til juni neste år ::)
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

BMW850

Å betale nesten 40000,- for stivere bære- og lenkearmer, samt annen innstilling av dempere og litt bredere bakdekk...det synes jeg ikke var verdt å betale for. Ikke med standarden på de norske veiene uansett...
Har forstått at egenskapene på bilen er faste og fine nok  :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

FinallyElectricYeah

P85 sept 2013, C Zero sept 2014, Model X #1342

Jimpec

Kjøper ikke semi-sportsbil med den kraftpakken uten +..

Min er like om hjørnet. Angrer heller på at jeg gikk for + enn motsatt.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

FinallyElectricYeah

P85 sept 2013, C Zero sept 2014, Model X #1342

Jimpec

(Tar den på min kappe - vin og forum..)

HVIS jeg skulle angre. Så angrer jeg heller på valget av pluss - en mangelen av det.

Men jeg kommer ikke til å angre.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

FinallyElectricYeah

#8
Sitat fra: FinallyElectricYeah på lørdag 05. oktober 2013, klokken 12:22
Først og fremst: fikk bilen for 2 uker siden i går og dette er over enhver fantasi og drøm - heeelt rått! Gratulerer til alle som både har bestilt og fått utlevert.

De jeg her henvender meg til er de som har valgt samme som meg dvs performance og med 21" men uten pluss pakke. Er dere fornøyd med valget sett i ettertid? Grunnen til at jeg spør er jo at plussen er blitt et vanligere syn enn noen kunne ane (visste ikke engang det ville være synlig jeg), og som vi vet var det ikke mange kronene som til skilte de to til slutt.

For meg var valget deg jeg vil si "delvis bevisst", men det er sikkert mange av dere som har vært langt mer gjennomtenkt. NB - dette er ikke ment som en tråd for eller mot + da temaer rundt dette allerede eksisterer. Det jeg lurer på er hvilke argumenter føler dere P21" eiere/bestillere står igjen for vårt valg? Hvilke argumenter gir jeg han som en dag skal kjøpe bilen?

Mulig dette i hovedsak er en "mental bug" hos meg, er jo tross alt grisefornøyd med bilen, men takker for alle innspill  :)


Kan hende jeg selv kan gi noen svar nå. Mandags morgen var jeg ute på første virkelige langkjøring: Oslo - Gol. Starten gikk kl. 0630 om morgen, sola i ryggen og nesten tomme veier. For en fantastisk tur! For en fantastisk bil! Er ikke ofte du kommer frem etter 2.5 timers kjøring og skulle ønske det var minst en time til :)

Dette var virkelig en mulighet til å teste bilen på "norske veier". Fikk kjørte skikkelig aktivt og dratt herligheten ordentlig ut. Fakta: bilen sitter som en klegg og er skikkelig stiv (også som seg hør og bør)! Men til tross for avanserte luftfjæringer merkes underlaget godt. Det både dumper og rister! Jeg kjører mye rundt i Oslo området og dette blir noe litt annet. Her langs RV 7 rister det rett og slett nok...Det er jo en familie bil (tross alt) og jeg har en kone som allerede i gamlebilen med 18" og sportsunderstell klaget på for for lite komfort. (måtte finte henne godt ut ved valget av 21" ;D )

Vet ikke eksakt hvor mye mer pluss rister, men etter sigende merker du en klar forskjell. Som Kjell Arne på Tesla sa til meg "han likte plussen sin, men syntes alltid det var digg å komme tilbake til en P85 med litt mer komfort".

Så ift bilens bruk som faktisk i større grad dreier seg om norske veier enn banekjøring hver helg blir jeg mer og mer trygg på at dette var et rett valg.
P85 sept 2013, C Zero sept 2014, Model X #1342

Øyvind.h

Sitat fra: FinallyElectricYeah på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:20
Kan hende jeg selv kan gi noen svar nå. Mandags morgen var jeg ute på første virkelige langkjøring: Oslo - Gol. Starten gikk kl. 0630 om morgen, sola i ryggen og nesten tomme veier. For en fantastisk tur! For en fantastisk bil! Er ikke ofte du kommer frem etter 2.5 timers kjøring og skulle ønske det var minst en time til :)

Dette var virkelig en mulighet til å teste bilen på "norske veier". Fikk kjørte skikkelig aktivt og dratt herligheten ordentlig ut. Fakta: bilen sitter som en klegg og er skikkelig stiv (også som seg hør og bør)! Men til tross for avanserte luftfjæringer merkes underlaget godt. Det både dumper og rister! Jeg kjører mye rundt i Oslo området og dette blir noe litt annet. Her langs RV 7 rister det rett og slett nok...Det er jo en familie bil (tross alt) og jeg har en kone som allerede i gamlebilen med 18" og sportsunderstell klaget på for for lite komfort. (måtte finte henne godt ut ved valget av 21" ;D )

Vet ikke eksakt hvor mye mer pluss rister, men etter sigende merker du en klar forskjell. Som Kjell Arne på Tesla sa til meg "han likte plussen sin, men syntes alltid det var digg å komme tilbake til en P85 med litt mer komfort".

Så ift bilens bruk som faktisk i større grad dreier seg om norske veier enn banekjøring hver helg blir jeg mer og mer trygg på at dette var et rett valg.

Ja da har du vel svart på ditt eget spørsmål  :D P85 med luft er mer enn stiv nok etter ditt ønske, samtidig som den ligger meget bra på veien? Har selv luftunderstellet, og opplever bilen som passe stiv, og den ligger svært godt på veien! Kan ta harde svinger i høy hastighet, men jeg merker at understellet burde vært stivere om jeg skulle kjørt på bane, eller hadde hatt en veldig stygg kjørestil i trafikken. Etter mitt syn er luftunderstellet mer enn stivt nok for S85, men så kunne jeg heller aldri levd med eks BMW 3-serie med sportsunderstell. Sykt ubehagelig, men folk har forskjellige preferanser :) Om det er stivt nok for P85 blir kanskje en annen debatt? Jeg opplever at jeg må presse bilen ganske bra før jeg merker understellets begrensninger, men P85 vil raskere møte disse begrensningene pga vesentlig bedre aks i lave hastigheter.

Enkelte eiere melder at P85+ er helt perfekt. Komfortabel og stivere uten at det har gått på bekostning av noe :) Det bør tas med en klype salt all den tid mange kravstore amerikanske eiere hevder noe annet, så vel som at ansatte i Tesla påpeker forskjellen. Men det er ingenting galt i å ønske seg et stivt oppsett a la P85+? BMW selger jo sportsunderstell i bøtter og spann!

Hver synes best om egen bil  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

FinallyElectricYeah

P85 sept 2013, C Zero sept 2014, Model X #1342

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA