Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SOC-meter for Android

Startet av mosko, torsdag 13. juni 2013, klokken 22:31

« forrige - neste »

janosat

Sitat fra: janosat på torsdag 30. mai 2013, klokken 21:17
Sitat fra: Bonefish på torsdag 30. mai 2013, klokken 20:54
Sitat fra: Cato76 på torsdag 30. mai 2013, klokken 20:29
Det har vel vært snakk om 120kW SC i Norge hele tiden   ??? Dagens nyhet har strengt tatt ingen betydning for Norge/EU!
...eller er det noe jeg ikke får med meg i all denne begeistringen  :-\

Mulig at jeg ikke har fått alt med meg men jeg mener nå at Tesla karen som var i Bergen fortalte at det tok 20 min å lade 50% av batteriet ved bruk av SC i April når han var i Bergen....

Ja og nå kan du lade opp til 3/4 fullt på 20 min i følge mr Musk

Mulig dette var med utgangspunkt i 60kwh utgaven

Bonefish



Ja og nå kan du lade opp til 3/4 fullt på 20 min i følge mr Musk
[/quote]

Ok? Da er ikke sidene til Tesla oppdatert, med det samme som E.M sier.


http://www.teslamotors.com/supercharger

Now Even Faster

Tesla Superchargers represent the most advanced charging technology in the world, capable of charging Model S nearly 20x faster than competing EVs. Our second generation Supercharging technology, available soon at all Supercharger stations, reduces charging time by 30% and provides half a charge in just 20 minutes.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

RunarBT

Sitat fra: Bonefish på torsdag 30. mai 2013, klokken 21:29


Ja og nå kan du lade opp til 3/4 fullt på 20 min i følge mr Musk

Ok? Da er ikke sidene til Tesla oppdatert, med det samme som E.M sier.


http://www.teslamotors.com/supercharger

Now Even Faster

Tesla Superchargers represent the most advanced charging technology in the world, capable of charging Model S nearly 20x faster than competing EVs. Our second generation Supercharging technology, available soon at all Supercharger stations, reduces charging time by 30% and provides half a charge in just 20 minutes.
[/quote]

30% er økning fra 90 til 120. Det var og nevnt at den vil lade med høy styrke lengre...? Mulig dette ikkje reklameres med enda?

JohanH

I USAs ambassadørs bolig, da Elon var på besøk her i Norge, spurte jeg ham (ja, det var jeg som spurte) direkte om dette med 120kW, siden det hadde blitt antydet før og han hintet innpå det igjen. Jeg spurte eksakt sån her: "Are you saying that the current 85kWh can accept 120kW charge at lower states of charge?" og han svarte litt svevende på det, men mer eller mindre bekreftet han at ja det kan det men de hadde foreløpig begrenset ladningen til like over 90kW for å få mer erfaring fra "real life", men at de hadde for avsikt å slippe oppover med mål om 120kW som maks effekt.

Dette var 6 mars i år. Dette postet jeg på TMC den gang: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14366-Tesla-Norway-Event-(Oslo-March-6th)/page2?p=291222&viewfull=1#post291222

Wenche

Før; halv tank på halv time, og nå på 20 min; 120kW: 20/60 =40kW på 20 min :) Slik jeg oppfatter det... Er det riktig?
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Balrog

Dette er helt fantastisk! Herlig at noen kan tenke annerledes og revolusjonerende - og gjennomføre det! Så er det bare å ønske oss enda flere superchargers i tida framover..
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

DonPedro

En liten detalj som er lett å overse: Når ladingen går raskere blir laderen også fortere ledig.  9 x 120kW ladere = 12 x 90 KW ladere...
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

RuneW

Er det noen som har noen tanker rundt hvor mye 120kw vs 90kw vil stresse batteriene?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

DonPedro

Sitat fra: RuneW på fredag 31. mai 2013, klokken 15:32
Er det noen som har noen tanker rundt hvor mye 120kw vs 90kw vil stresse batteriene?

Ifg. det jeg har lest gjør det minimal forskjell.  Hovedgreia er å ikke tømme batteriet helt, og ikke lade til 100% hele tiden.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA