Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan noen forklare/oppsummere hvordan man lader en Model S?

Startet av think04, lørdag 11. mai 2013, klokken 22:10

« forrige - neste »

think04

Trenger diagnoseforslag til følgende gjentagende problem:
Under kjøring kommer utropstegnet på sammen med melding om "System error". Bilen responderer da ikke på "gasspedalen" og jeg må rulle ut av veien for unngå å være til hinder for annen trafikk. Blir så stående og forsøke omstart flere ganger med det resultat at feilmelding og varsel aktiveres igjen idet girvelgeren sette til R eller D (feil kommer etter at låsebolten har flyttet seg til riktig posisjon.) Mikrobrytere under panseret er sjekket og ser ut til å fungere og bli aktivert på riktig måte. Om jeg velger N får jeg ingen feil.
Feilen virker til å oppstå helt tilfeldig av og til, noen ganger får jeg startet på ny uten store vansker, men jeg har også opplevd å måtte gå fra bilen og hente den igjen senere (da uten oppstartsproblem).
Har Nicometer og får ikke lest ut noen feilmelding med dette...

elektrolux

Kom innom Haukeligata i Stavanger så kan jeg lese av hva bilen sliter med.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lars J

Sitat fra: think04 på mandag 29. april 2013, klokken 17:49
Blir så stående og forsøke omstart flere ganger med det resultat at feilmelding og varsel aktiveres igjen idet girvelgeren sette til R eller D (feil kommer etter at låsebolten har flyttet seg til riktig posisjon.)

Viser til ei erfaring eg hadde på Classic'en; http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3366.0.html
Feilen du opplever liknar litt på den feilen eg hadde.
Det eg fann ut var at feilmelding kom akkurat 6 sekund etter at eg opererte gearet (til D eller R). I mitt tilfelle var det manglande tilbakemelding frå grensebrytar på låsebolt til kontrollenheten som var årsak til feilmeldinga.
Altså, dersom det er akkurat 6 sekund til du får feilmeldinga, trur eg det er manglande tilbakemelding frå endebrytaren.
Sandnes, Think Classic og TMS

think04

Lurte på det samme, og sjekket derfor disse bryterne. Men feilen hos meg oppstår umiddelbart når eg velger D eller R. Lurer på om det kan være noe ustabilt med motorkontroller, usikker på om feil på den kan leses ut med Nicometeret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA